تحریم پنج بانک دولتی روسیه از سوی اروپا

اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در روزنامه رسمی خود از محدود شدن دسترسی پنج موسسه مالی دولتی روسیه به بازارهای سرمایه این اتحادیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ریانووستی، دسترسی موسسات مالی روسی اسبربانک ، وی.تی.بی (VTB) ، گازپروم بانک ، ونِشِکونوم بانک (VEB) و روسِلخوز بانک به بازارهای سرمایه اروپا محدود می شود.
به نوشته روزنامه رسمی اتحادیه اروپا، سرمایه گذاران اتحادیه اروپا از این پس دیگر نمی توانند اوراق قرضه ، سهام یا دیگر اسناد مالی منتشر شده از سوی بانک های دولتی روسی مذکور یا شعب آنها ، با سررسید بیش از 90 روز را خرید و فروش کنند یا خدمات کارگزاری ارائه دهند و یا هر گونه عملیات مربوط به آن را انجام دهند.
 این منبع افزود این تحریم ها همچنین شامل حال شعب این پنج بانک (با سهم بیش از 50 درصد) در خارج از اتحادیه اروپا و همچنین سازمان هایی که به نمایندگی از آنها فعالیت دارند ، می شود.
اتحادیه اروپا شامگاه سه شنبه به علت موضع روسیه در قبال بحران اوکراین ، تحریم های جدیدی بر ضد این کشور وضع کرد.
بنا بر اعلام کمیسیون اروپا این تحریم ها زمینه های مختلف اقتصاد روسیه را از جمله دسترسی به بازارهای مالی ، فروش تسلیحات ، فناوری های حساس در زمینه انرژی و کالاهای با کاربری دوگانه هدف قرار خواهد داد. این تحریم ها که روز 31 ژوئیه به طور رسمی و علنی اعلام شد ، از امروز جمعه (اول اوت) به اجرا در می آید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  10  =  1