کامپیوترهای دهه ۴۰ تا ۶۰ میلادی چه شکلی بودند/تصاویر

کامپیوترهای میانه قرن بیستم هیچ شباهتی خاصی به کامپیوترهایی که عموما امروز می شناسیم و استفاده می کنیم نداشتند. اغلب نمونه های دهه های 40 و 50 میلادی بیشتر بر پایه لامپ های خلاء ساخته شده و کار می کردند. ترانزیستورها بعدها متولد شدند، اما تا دهه 60 میلادی اثری از آنها در کامپیوترها پیدا نشد.

4176601288_fd4f9f5119_o

این نسخه از UNIVAC بر پایه ترانزیستورها ساخته شده بود که تا سه CPU را پشتیبانی می کرد. همچنین امکان ذخیره 262٫144 واحد 36 بیتی را داشت که معادل 1 مگابایت حافظه می شود.

•••

با ملاحظه کامپیوترهای فوق در مقایسه با نمونه های فعلی می توانید به راحتی تفاوت و رشد تکنولوژی را مشاهده کنید. نامگذاری، وزن، ابعاد و قیمت آنها نشان میدهد تا چه حد برای امور اختصاصی، طراحی و ساخته می شدند و بسیاری از آنها تنها در سطوح نظامی و علمی مورد استفاده قرار میگرفتند. اکنون در مقایسه با روزگار 50 تا 70 سال گذشته، ما حجم ذخیره سازی و پردازشی عظیمی را تنها در تلفن های هوشمندمان داریم.

با توجه به سرعت رشد تکنولوژی، تصور رسیدن به کامپیوترهایی بسیار قدرتمندتر و هوشمندتر در آینده نه چندان دور، عجیب نیست. شاید سینگولاریتی در سال های آینده اتفاق بیفتد و ما هم شاهد وقوعش باشیم. به زبان ساده سینگولاریتی زمانی است که تکنولوژی بتواند قدرت سخت افزاری مغز ما را در کامپیوترها پیاده کند. زمانی که ترکیب قدرت مغز ما و سرعت پردازش کامپیوترها، جهشی در علم به وجود می آورد که شاید حتی درکش هم نکنیم!

منبع:دیجیاتو

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

85  −  81  =