بررسی تحولات موثر بر قیمت طلا در هفته جاری

در سه روز پایانی هفته جاری گزارش های بسیار مهم از اقتصاد آمریکا منتشر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از حهان سهم ،در هفته پیش رو معامله گران و سرمایه گذاران در طلا، هم تحولات ژئوپولیتیک و هم گزارش ها از وضعیت اقتصاد آمریکا را که مستقیما بر ارزش دلار و ریسک پذیری سرمایه گذاران تاثیر دارد زیر نظر خواهند داشت. در سه روز پایانی هفته جاری گزارش های بسیار مهم از اقتصاد آمریکا منتشر خواهد شد. در ادامه به بررسی وضعیت کلی بازار طلا و گزارش های یاد شده می پردازیم.

نتیجه نشست دو روزه کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا و گزارش وزارت کار آمریکا در باره وضعیت بازار کار این کشور در ماه جاری میلادی که روز جمعه منتشر می شود مهمترین گزارش های تاثیر گذار بر قیمت طلا هستند. از سوی دیگر تحولات در اوکراین و غزه بر ریسک پذیری سرمایه گذاران و میزان جذابیت طلا موثر خواهند بود.

در نظرسنجی این هفته کیتکو درباره تغییرات قیمت طلا در هفته پیش رو، از 22 تحلیلگر تکنیکال، معامله گر حرفه ای و مدیر سرمایه گذاری، 14 نفر پیش بینی کردند قیمت ها این هفته کاهش خواهد یافت، 4 نفر نظری مخالف گروه اول داشتند و 4 نفر معتقد بودند تغییری در قیمت ها مشاهده نخواهد شد.

در حوزه نشست کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا، اطمینان زیادی وجود دارد که این نهاد در نشست روزهای سه شنبه و چهارسنبه خود 10 میلیارد دلار دیگر از میزان خرید اوراق قرضه دولت خواهد کاست و آن را به 25 میلیارد دلار در ماه خواهد رساند زیرا گزارش های اخیر از وضعیت اقتصاد آمریکا مثبت بوده و بویژه اوضاع بازار کار همچنان در حال بهتر شدن است.

اما سرمایه گذاران و فعالان بازار طلا در دیدگاه های جانت یلن که پس از نشست و در روز چهارشنبه اعلام خواهد شد به دنبال سرنخ هایی درباره زمان و سرعت اجرای برنامه افزایش نرخ های بهره هستند. اگر جانت یلن از وضعیت اقتصادی ابزار رضایت کند قیمت طلا تحت فشار قرار خواهد گرفت.

روز سه شنبه گزارش وضعیت اعتماد مصرف کنندگان و روز چهارشنبه گزارش وضعیت بازار کار از سوی موسسه تحقیقاتی ADP و نیز رشد اقتصادی آمریکا منتشر خواهد شد. در روز پنجشنبه وضعیت بازار کار در هفته گذشته و شاخص تولید کارخانه ای شیکاگو منتشر می شود و روز جمعه گزارش وزارت کار درباره میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش غیرکشاورزی در ماه جاری منتشر می شود.

از دید تحلیلگران، گزارش های یاد شده مثبت هستند و قیمت طلا را تحت فشار قرار خواهند داد اما تنش های ژئوپولیتیک در اوکراین و غزه حداقل به عنوان عواملی زودگذر به رشد قیمت طلا کمک می کنند. بانک اچ اس بی سی در گزارش جدید خود اعلام کرده اگر به هر دلیل شاخص های مالی کاهش یابند قیمت طلا مورد حمایت قرار می گیرد. در زیر نمودار تغییرات قیمت طلا در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

height=197

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  2