دستکاری در قیمت جهانی نقره بعد از طلا

سه بانک بزرگ بین المللی یعنی دویچه بانک، اچ اس بی سی و بانک نووا اسکاتیا از سوی مقامات قضایی به مشارکت در دستکاری در قیمت جهانی نقره متهم شده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل ازسایت طلا ،بیزینس استاندارد؛ در حالی که پیش از این برخی بانکهای بزرگ بین المللی به دستکاری در قیمت جهانی طلا متهم شده اند سه بانک بزرگ دیگر نیز به اتهام مشابهی در خصوص قیمت نقره متهم هستند.

بر اساس این گزارش مقامهای قضایی اعلام کردند: یک سرمایه گذار بین المللی با ارائه شکایتی در دادگاهی در منهتن آمریکا سه بانک مذکور را به دستکاری در تعیین قیمت نقره متهم کرده است. این بانکها متهم هستند که با دستکاری در قیمت نقره سودهای بسیار زیادی را به جیب زده اند.
این گزارش افزود: این سه بانک بزرگ بین المللی با همکاری مشترک اقدام به دستکاری مکرر قیمت جهانی نقره در ماه های گذشته کرده اند. این سه بانک به همراه چند بانک بزرگ دیگر در بورس لندن نیز پیش از این متهم به دستکاری قیمت طلا شده اند.

سخنگوی نووا اسکاتیا بانک در این باره تاکید کرد: ما به طور قاطع در برابر این اتهامات در دادگاه از خود دفاع خواهیم کرد. مقامهای رسمی دویچه بانک و اچ اس بی سی نیز حاضر به ارائه توضیح در این خصوص نشده اند.
قرار است سیستم تعیین قیمت جهانی نقره که در 117 سال گذشته ادامه داشته است طی ماه آینده دستخوش تغییراتی شود. ارزش مبادلات نقره در بازارهای جهانی بیش از 5 هزار دلار برآورد شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

62  −    =  60