مایکروسافت به خاطر نوکیا ضرر داد

شرکت مایکروسافت اعلام کرد که سود این شرکت به دلیل عملکرد شرکت نوکیا کاهش یافته است. اما درآمدش از بخشهایی نظیر سرویسهای اینترنتی بالا رفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ساتیا نادلا – رییس اجرایی شرکت مایکروسافت – گفت: این نتایج نشان می‌دهد که تغییر مسیر مایکروسافت به سمت سرویس‌های اینترنتی به دلیل کاهش فروش کامپیوتر‌های شخصی در حال نتیجه دادن است.

 

سود خالص سه ماهه دوم مایکروسافت تا 30 ژوئن با هفت درصد کاهش نسبت به دوره مشابه سال قبل به چهار میلیارد و 600 میلیون دلار رسیده که پایین‌تر از برآورد‌های بازار است. اما درآمد این شرکت از سرویس‌های اینترنتی 17.5 درصد رشد داشته است.

 

نادلا گفت: ما روی هدف اصلی خود به عنوان یک شرکت پلت‌فرم و بهره‌وری برای دنیای موبایل و اینترنت متمرکز هستیم و با تصمیمات سختگیرانه، نوآوری‌های جسورانه و عملکرد اجرایی متمرکز در حال رشد هستیم.

وی گفت: من مفتخرم که پیشروی ما به سمت خدمات اینترنتی درحال نتیجه دادن است و درآمد ما از این بخش در سال جاری مجددا دو برابر شده و به چهار میلیارد و 400 میلیون دلار رسیده است.

 

اعلام این خبر در شرایطی است که تنها چند روز قبل مایکروسافت اعلام کرد که بزرگ‌ترین کاهش نیرو را خواهد داشت و رییس اجرایی این شرکت خواستار تمرکز تازه روی این شرکت و نوکیا شد.

 

این شرکت اعلام کرد که سال آینده 18هزار تن از کارکنان خود را در سرتاسر جهان تعدیل خواهد کرد که اکثریت آنها از واحد تولید گوشی‌های نوکیا هستند.

 

این تعداد نیرو حدود 14 درصد 127هزار پرسنل مایکروسافت در سرتاسر جهان را تشکیل می‌دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  ⁄    =  9