ادامه روند نزولی قیمت طلا و ثبت دومین سال پیاپی افت قیمت

تحلیلگران و تجار شرکت کننده در یک نظرسنجی پیش بینی کردند با توجه به بازگشت سیاست پولی آمریکا به حالت عادی و ضعیف بودن تقاضا در آسیا، قیمت طلا در نیمه دوم سال 2014 کاهش یابد و دومین سال پیاپی افت قیمت طلا رقم بخورد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از رویترز، تحلیلگران و تجار شرکت کننده در یک نظرسنجی معتقدند با توجه به بازگشت سیاست پولی آمریکا به حالت عادی و ضعیف بودن تقاضا در آسیا، قیمت طلا در نیمه دوم سال 2014 کاهش خواهد یافت و دومین سال پیاپی افت قیمت را رقم خواهد زد.
نتایج این نظرسنجی که در ماه جاری از 31 تحلیلگر و تاجر به عمل آمده است، متوسط قیمت طلا برای سه ماهه سوم 2014 را 1270 دلار پیش بینی کرده که نسبت به متوسط قیمت 1290 دلاری نیمه اول امسال کمتر است. بر اساس نتایج این نظرسنجی، متوسط قیمت در سه ماهه پایانی سال نیز 1255 دلار خواهد بود.
پاسخ دهندگان برای کل سال قیمت متوسط 1277 دلار را پیش بینی کردند که نسبت به نتایج نظرسنجی اوایل ماه آوریل تغییری اندک را نشان می دهد.
در صورت تحقق این پیش بینی، این دومین سالی خواهد بود که قیمت طلا پس از افت 15.5 درصدی سال 2013 کاهش می یابد. پیش از سال 2013، قیمت طلا برای مدت بیش از یک دهه با رشد مستمر همراه بود. برای سال 2013 نیز هیچ ترمیم قیمتی پیش بینی نشده است و انتظار می رود که قیمت فلز زرد به حدود 1250 دلار کاهش یابد.
قیمت طلا در نیمه اول امسال حدود 10 درصد افزایش داشت و پس از رسیدن قیمت به پایین ترین رقم 3 سال گذشته در سال قبل، اندکی متعادل شد. با توجه به اینکه تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا عمده تاثیر خود بر قیمت ها را گذاشته است، انتظار نمی رود که در باقیمانده ماه های سال قیمت فلز زرد نوسان شدیدی را تجربه کند.
دیوید جولی، تحلیلگر موسسه فلزات گرانبهای میتسوئی در این باره گفت: «امسال در کل شاهد روند افزایشی ملایمی در بازار طلا هستیم، اما ما احساس می کنیم که بخش عمده ای از افزایش قیمتی که باید شاهد می بودیم را پشت سر گذاشته ایم.»
وی افزود: «تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو کل تاثیر خود را بر قیمت ها گذاشته است. اما با نزدیک شدن به پایان این روند، با توجه به اینکه قصد فدرال رزرو چندان برای سرمایه گذاران روشن و واضح نیست، احتمالا وضعیت نامشخص و مبهم در بازار افزایش خواهد یافت».

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  10