تفحص از بانک سرمایه تصویب شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب تحقیق و تفحص از بانک سرمایه در جلسه دیروز این کمیسیون خبر داد و گفت:ازآنجایی که دولت قول داده لایحه ساماندهی نظام بانکی را تا یک ماه آینده به مجلس تحویل دهد فعلاً تحقیق و تفحص از نظام بانکی مسکوت ماند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از عبدالکریم رجبی در گفت‌وگو با  تسنیم در ارتباط با بررسی تحقیق و تفحص از بانک‌های دولتی و خصوصی در جلسه دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس، اظهار داشت: روز گذشته این موضوع با حضور نماینده بانک مرکزی مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت مقرر شد تا 3 هفته آینده تحقیق و تفحص از بانک‌های دولتی و خصوصی مسکوت بماند.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی خواستار تدوین قانونی برای ساماندهی بانک‌های دولتی و خصوصی است، تصریح کرد: البته دولت قول داده است که لایحه ساماندهی نظام بانکی را تا یک ماه آینده به مجلس تحویل دهد وبه همین خاطر بررسی تحقیق و تفحص مسکوت ماند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: بزرگترین ایراد بانک‌ها که باعث کلید خورد تحقیق و تفحص از نظام بانکی هم شده این است که بانک‌ها از وظایف قانونی خود خارج شده و به شرکت داری روی آورده اند.

رجبی ضمن اشاره به اینکه بانک‌ها رغیب جدی سرمایه گذاران و تولید کنندگان محسوب می شوند، افزود: همچنین بانک‌ها به وظایف قانونی خود در زمینه پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و قرض الحسنه بخاطر سودآوری پایین، عمل نمی کنند.

وی تأکید کرد: پرداخت تسهیلات بودن قاعده و بدون دریافت وثایق در سیستم بانکی از دیگر دلایلی است که موجب شده مجلس به تحقیق و تفحص از نظام بانکی روی بیاورد چراکه حجم بالای مطالبات معوق بخاطر همین موضوع ایجاد شده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین از تصویب طرح تحقیق و تفحص از بانک سرمایه در جلسه دیروز این کمیسیون خبر داد و گفت: تحقیق و تفحص از این بانک با 100 درصد آراء در جلسه دیروز کمیسیون به تصویب رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

65  −  60  =