کلاهبرداری با کارت های شکسته عابر بانک

کلاهبردار حرفه ای با کرایه خودروهای سواری و فریب رانندگان در اراک با کارت های شکسته و باطله عابر بانک، از آنان وجه نقد دریافت می کرد و از محل متواری می شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،کلاهبردار حرفه ای با کرایه خودروهای سواری و فریب رانندگان در اراک با کارت های شکسته و باطله عابر بانک، از آنان وجه نقد دریافت می کرد و از محل متواری می شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، در اوایل مرداد ماه فردی با مرکز فوریت های پلیس 110 شهرستان فراهان تماس گرفت و اذعان داشت، راننده یک خودرو وانت است که بین شهرهای اراک و فراهان کالا جابجا می کند و از او مبلغی وجه نقد کلاهبرداری شده است.
وی اضافه کرد: فردی به من مراجعه کرد و اذعان داشت قصد دارد مقداری بار را از اراک به سمت فراهان جابجا کند و بعد از صحبت های اولیه و طی مسافتی در یکی از میدان های شلوغ شهر توقف کرد و گفت می خواهد از عابر بانک پول بگیرد و بعد از چند دقیقه مراجعه کرد و اظهار داشت کارت عابر بانکش شکسته است و تقاضای مبلغی پول از من کرد تا بعدا به من بازگرداند.
شاکی در گفته های خود ادامه داد: بعد از تحویل پول به او وی محل را ترک کرد و دیگر برنگشت و من نیز از او اطلاعی ندارم.
با توجه به اظهارات مالباخته، پرونده ای در کلانتری فراهان تشکیل و موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
بعد از گذشت چند روز از تشکیل پرونده، تماس های دیگری نیز با مرکز فوریت های پلیس 110 شهرستان مبنی بر کلاهبرداری وجوه نقد رانندگان به این روش اعلام شد.
سرهنگ «صفرعلی روشنایی» سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان فراهان در این باره گفت: با توجه به کلاهبرداری های متعدد از رانندگان، پرونده برای بررسی کارشناسی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت و تیمی از کارآگاهان تحقیقات خود را در این خصوص شروع کردند.
وی اضافه کرد: با شروع تحقیقات و تعیین مشخصات ظاهری متهم تحت تعقیب، در گام بعد رانندگان خطوط شهری در این خصوص مورد توجیه قرار گرفتند و مشخصات ظاهری متهم نیز در اختیار ماموران پلیس قرار گرفت.
روشنایی ادامه داد: در اوایل هفته جاری یکی از رانندگان خطوط شهری با پلیس آگاهی شهرستان تماس گرفت و اعلام داشت شخصی با مشخصات اعلامی به وی مراجعه کرده و اعلام داشته قصد دارد باری را به اراک انتقال دهد.
سرپرست انتظامی شهرستان فراهان تصریح کرد، بلافاصله تیمی از ماموران انتظامی به محل اعلامی اعزام شدند و در عملیاتی وی را که به سمت باغات میوه متواری شده بود دستگیر و در بازرسی بدنی از وی تعدادی کارت عابر بانک شکسته و باطله کشف کردند.
متهم در اظهارات خود به ماموران انتظامی گفت: به منظور جلب اعتماد رانندگان از قبل تعدادی کارت عابر بانک شکسته و باطل شده را از سطل زباله جلوی بانک ها تهیه کرده و به بهانه کرایه خودرو، رانندگان را به یکی از میادین شلوغ شهر برده و با نشان دادن کارت عابر بانکم، اذعان می داشتم که در دریافت پول با مشکل مواجه شدم و مبلغی از آنها گرفته و بهانه خرید از آنجا فرار می کردم.
سرپرست انتظامی شهرستان فراهان به اعترافات متهم دستگیر شده اشاره داشت و افزود: در بازجویی های انجام شده تا کنون متهم به هشت فقره کلاهبرداری به این روش از رانندگان خطوط بین شهری اعتراف کرده و تحقیقات از وی همچنان ادامه دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  4