پیش بینی کارشناسان اشتباه از آب درآمد

از آغاز سال جاری میلادی اکثر کارشناسان اقتصادی کاهش قیمت اونس طلا را پیش بینی کرده بودند اما این فلز روز گذشته با افزایش به معاملات هفته پایان داد تا رشد خود برای ششمین هفته متوالی را ثبت کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از سایت طلا به نقل از پرو اکتیو اینوسترز، علیرغم پیش بینی های سیر نزولی و افت 28درصدی بهای اونس طلا در سال2014 میلادی، قیمت این فلز زرد در نیمه دوم سال جاری 11درصد افزایش یافته است.
 

بر اساس این گزارش، یکی از دلایلی که موجب تقویت قیمت طلای جهانی شده نا اطمینانیها نسبت به وضعیت روند اقتصاد جهان در آینده می باشد.

بهای اونس طلا در سال جاری میلادی ابتدا توسط تنشها و درگیریهای سیاسی در اوکراین افزایش یافت و سپس تحت تاثیر تشدید تنشها در عراق و احتمال حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه تقویت شد.

بر این اساس، روز گذشته نا اطمینانیهای سیاسی در خاورمیانه و خطر بحران بانکداری در اروپا بویژه در پرتغال رشد بهای جهانی طلا را رقم زد.

پیش از این جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا گفته بود نرخ بهره بانکی را برای مدتی در حد پایین حفظ خواهد کرد. طبق آخرین بیانیه فدرال رزرو آمریکا که چهارشنبه هفته گذشته منتشر شد اعضای این بانک اظهارات یلن را تایید کردند.

پایین بودن نرخ بهره بانکی از رشد بهای اونس طلا حمایت می کند.

گزارش سایت طلا حاکیست، علت دیگر افزایش اخیر قیمت اونس طلا تصمیم دولت هند مبنی بر عدم کاهش مالیات بر واردات طلا در بودجه بود.

زمانی که دولت هند تلاش کرد تا کسری تجاری خود را افزایش دهد میزان تقاضای طلا کاهش یافت؛ این در حالی است که تضعیف ارزش یوان تقاضای خرید طلا توسط چینی ها را نیز کاهش داد.

لازم به ذکر است که بانک مریل لینچ آمریکا در آخرین گزارش خود پیش بینی قیمت طلا در سال 2014میلادی را از 1298 دلار به 1308دلار افزایش داده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  36