ابرکامپیوتر جیبی ساخته می‌شود

شرکت IBM این روزها تلاش می‌کند مدل جدید ابرکامپیوتر Watson را به اندازه یک جعبه پیتزا تولید کند و آنها را به چندین میکروکامپیوتر پیشرفته مجهز نماید.محققان شرکت IBM پروژه‌ای را پیش می‌برند که برمبنای آن ابرکامپیوترها به اندازه کف دست می‌شوند و به راحتی می‌توان آنها را در جیب جا داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایتنا شرکت IBM این روزها تلاش می‌کند مدل جدید ابرکامپیوتر Watson را به اندازه یک جعبه پیتزا تولید کند و آنها را به چندین میکروکامپیوتر پیشرفته مجهز نماید.محققان شرکت IBM پروژه‌ای را پیش می‌برند که برمبنای آن ابرکامپیوترها به اندازه کف دست می‌شوند و به راحتی می‌توان آنها را در جیب جا داد.
محققان IBM نمونه اولیه از میکروکامپیوتری را به نمایش گذاشتند که به اندازه گوشی هوشمند ساخته شده است و شامل چندین پردازنده مرکزی و مادربوردهای پیشرفته است. 
شرکت IBM در ابتدا قصد داشت مراکز داده‌ای را به اندازه یک جعبه کوچک تولید کند و این تلاش سرانجام منجر به تولید کامپیوترهای پرقدرت و کوچک شد تا به گفته«رونالد لوییتن» (Ronald Luiten) بزرگ‌ترین تحول در این زمینه صورت گیرد.
شرکت IBM این روزها تلاش می‌کند مدل جدید ابرکامپیوتر Watson را به اندازه یک جعبه پیتزا تولید کند و آنها را به چندین میکروکامپیوتر پیشرفته مجهز نماید.
ابرکامپیوتر Watson که سال 2011 جایزه بهترین محصول در نوع خود را دریافت کرد، هم‌اکنون به اندازه 3 جعبه پیتزا ساخته شده است و همچنان IBM می‌کوشد آن را کوچک‌تر کند.
مدل مفهومی میکروکامپیوتر را که به اندازه گوشی هوشمند ساخته شده است، دو شرکت IBM و ASTRON به صورت مشترک در موسسه Radio Astronomy هلند رونمایی کردند و توضیح دادند که این محصول برمبنای یک طرح 5 ساله با نام Dome توسعه می‌یابد. قرار است این فناوری برای تلسکوپ Square Kilometer Array مورد استفاده قرار بگیرد. فرآیند تولید این دستگاه در سال 2024 به اتمام می‌رسد و دانشمندان از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین تلسکوپ جهان یاد می‌کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

22  −  18  =