افت شدید تقاضا در بازار ارز

بیرکل کانون صرافان از افت شدید تقاضا در بازار ارز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایرنا دبیرکل کانون صرافان از افت شدید تقاضا در بازار ارز خبر داد.

احمد لواسانی گفت: تعطیلات تابستانی کارخانجات، روند مثبت مذاکرات هسته‌ای، افزایش فروش نفت و تقارن با ماه مبارک رمضان از دلایل اصلی افت شدید تقاضا در بازار ارز است.

وی ادامه داد:‌ البته اوایل فصل پاییز و با بازگشایی مجدد کارخانجات دوباره تقاضا در این بازار با افزایش مواجه می‌شود زیرا همواره خریدهای عمده ارز در ماه‌های پایانی تابستان و اوایل پاییز انجام می‌شود.

لواسانی با اشاره به روند مثبت مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: این امر  انتظارات مردمی را برای کاهش قیمت‌ها افزایش داده ضمن آنکه اگر این مذاکرات به نتیجه برسد با افت نرخ ارز مواجه خواهیم شد.

دبیرکل کانون صرافان با تاکید بر اینکه دست‌‌‌اندرکاران و فعالان بازار ارز قیمت سه تا سه هزار و 200 تومان را برای نرخ دلار پذیرفته‌اند افزود: بازار نیاز به آرامش دارد و قیمت ارز بالاخره باید در یک عدد بایستد.

البته لواسانی این هشدار را هم داد در صورتی که نرخ ارز در بازار بیش از پیش کاهش یابد، تقاضای بخش‌های غیرتولیدی به بازار نیز افزایش یابد.

وی تاکید کرد: این امر برای بازار ارز خطرناک است و به همین دلیل قیمت‌ها در بازار باید منطقی باشد.
دبیرکل کانون صرافان با اشاره به کاهش تقاضا در بازار ارز، گفت: این روزها تنها مسافران مشتریان بازار ارز هستند و به همین دلیل حجم تقاضا در بازار ارز در هفته‌های اخیر به شدت کاهش یافته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  7