شیر خام هنوز ۱۱۱۰ تومان است

در حالی که قرار بود بازار شیر و لبنیات پس از ماه رمضان آزاد شود و هیچ محصولی تا پایان ماه رمضان افزایش قیمت نداشته باشد، قیمت شیر خام از اول تیرماه به کیلویی 1440 تومان افزایش یافت که البته هنوز این قیمت جدید اعمال نشده و خریدها براساس همان نرخ قبلی 1110 تومان انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایسنا حسن رکنی – معاون وزیر جهاد کشاورزی – یکشنبه هفته گذشته (یکم تیر ماه ) به ایسنا اعلام کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت خرید شیر خام از دامدار کیلویی 1440 تومان شده و کارخانه‌های لبنی باید از امروز هر کیلوگرم شیرخام را 1440 تومان از دامدار بخرند. همچنین وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید و حمایت از مصرف محصولات کشاورزی به ویژه شیر برنامه‌ریزی‌های مختلفی دارد تا مصرف این محصول روند افزایشی داشته باشد.

 

البته به گفته صنایع لبنی و اتحادیه دامداران هنوز نرخ جدید شیر خام ابلاغ و اعمال نشده واین محصول کیلویی 1110 تومان از دامداران خریداری می‌شود.

 

صنایع لبنی نیز اعلام کرده‌اند در صورت اعمال قیمت جدید شیر خام که 30 درصد افزایش یافته باید قیمت فرآورده‌های لبنی هم افزایش یابد؛ با توجه به اینکه قیمت شیر خام 70 درصد هزینه‌های تولید محصولات لبنی را شامل می‌شود با افزایش قیمت 30 درصدی شیر خام از کیلویی 1110 تومان به کیلویی 1440 تومان حداقل 21 درصد قیمت محصول نهایی از شیر تا دیگر محصولات لبنی باید افزایش یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =