ماجرای سواستفاده صاحب تور از مسافران در فضای مجازی

فنا گزارش داد

عدادی از همشهریان با مراجعه به پلیس فتا و ارجاع چند فقره شکایت از مرجع قضایی مبنی بر خرید الکترونیکی بلیط هواپیما و تورهای داخلی و خارجی، اظهار داشتند که هنگام مراجعه به فرودگاه در کمال ناباوری متوجه بی اعتبار بودن خرید خود شده و مبالغی را از دست داده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،صاحب تور گردشگری که با تبلیغ در فضای مجازی برای مسافران بلیط های جعلی صادر کرده بود با تحقیقات ماموران پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ سید محسن عرفانی در تشریح این خبر گفت: تعدادی از همشهریان با مراجعه به پلیس فتا و ارجاع چند فقره شکایت از مرجع قضایی مبنی بر خرید الکترونیکی بلیط هواپیما و تورهای داخلی و خارجی، اظهار داشتند که هنگام مراجعه به فرودگاه در کمال ناباوری متوجه بی اعتبار بودن خرید خود شده و مبالغی را از دست داده اند.

وی افزود: با توجه به اظهارات شاکیان مبنی بر خرید بلیط هواپیما و تور های داخلی و خارجی و پرداخت هزینه محل اقامت هتل و توجه به این نکته که تمامی شاکیان از یک روش (سایت اینترنتی) بلیط خود را تهیه کرده اند و با پرداخت هزینه به صورت کارت به کارت مورد کلاهبرداری مشترکی قرار گرفته اند، رسیدگی به پرونده شکات در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

سرهنگ عرفانی در ادامه افزود: کارشناسان با توجه به گسترگی ابعاد کلاهبرداری اقدامات فنی و پلیسی خود را آغاز و طی 24 ساعت مکان متهم را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی متهم شناسایی شده را دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل کردند.

متهم دستگیر شده که 35 سال سن دارد در رویارویی با شواهد ضمن ندامت از بزه انتسابی خود، بدهکاری های شرکت را علت اصلی کلاهبرداری خود عنوان داشت و در این راستا به 450 میلیون ریال کلاهبرداری به این روش اعتراف کرد.

وی اظهار داشت: سهل انگاری صاحب امتیاز شرکت قبلی در عدم تغییر نقل و انتقالات ثبت شرکت به نام خریدار جدید، زمینه این فعل مجرمانه را به وجود آورده، زیرا متهم با خیالی آسوده که شرکت به نامش نیست اقدام به کلاهبرداری کرده است.

عرفانی به منظور پیشگیری از کلاهبرداری های اینگونه در فضای مجازی توصیه کرد: شهروندان هنگام خرید بلیط های مسافرتی و تورهای داخلی و خارجی از آژانس های هواپیمایی معتبر یا از وب سایتهای رسمی شرکت های هواپیماییی بلیط خود را تهیه کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  −  59  =