قیمت جهانی طلا افزایش یافت

درحالی که درگیری ها در عراق موجب افزایش جذابیت بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز به 1281 دلار رسید که بالاترین رقم در نزدیک به سه هفته گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، در حالی که درگیری ها در عراق موجب افزایش جذابیت بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز به بالاترین رقم در نزدیک به سه هفته گذشته رسید.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز به 1281 دلار رسید که این رقم نسبت به جلسه گذشته 7 دلار افزایش داشته است.
طلا همواره در زمان بروز شرایط ژئوپلتیک فوق العاده، به عنوان یک محل سرمایه گذاری مطمئن تلقی می شود.
هووی لی، تحلیلگر بازار طلا در موسسه فیلیپ فیچرز در این باره به رویترز گفت: «پیش بینی می شود که قیمت طلا این هفته و همزمان با بغرنج باقی ماندن وضعیت در عراق، افزایش یابد.»
وی افزود: «در سطح فعلی 1281 دلاری، ظاهرا طلا قبل از مواجه شدن با مقاومت سنگین، با عناصر افزایشی زیادی روبرو است.» وی سطح مقاومت بعدی برای قیمت طلا را رقم 1292 دلار پیش بینی کرد.
آمارهای کمیسیون معاملات آتی کالا در روز جمعه نشان داد که احساس سرمایه گذاران نسبت به بازار طلا در حال مثبت شدن است.
دیگر تجار هشدار دادند که نشست سیاستگذاری این هفته فدرال رزرو می تواند هر گونه افزایش قیمت طلا را با احتیاط و دور اندیشی مواجه سازد.
فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه نشست سیاستگذاری خود را برگزار خواهد کرد. بازارها به دقت به رصد کردن نتایج این نشست خواهند پرداخت تا نشانه ای از زمان احتمالی شروع افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا بیابند.
در میان دیگر فلزات گرانبها نیز، پلاتین و پالادیوم هر کدام با حدود یک درصد رشد قیمت در روز دوشنبه مواجه بودند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  ⁄  2  =