وام ازدواج را بیشتر از بانک‌های دیگر پرداخت کردیم

مدیرعامل بانک رسالت با تأکید براینکه سهم تسهیلات پرداختی برای ازدواج در این بانک بیش از سایر تسهیلات قرض‌الحسنه است، گفت: به سامانه تسهیلات ازدواج بانک مرکزی اضافه خواهیم شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمدحسین حسین زاده در حاشیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در پاسخ به تسنیم در ارتباط به تداوم شرط سپرده گذاری برای پرداخت تسهیلات در این بانک، اظهار داشت: نه تنها سپرده ثابت با مدت معین برای ارائه تسهیلات دریافت نمی شود بلکه این شرط که سپرده بعد از دریافت تسهیلات در بانک حفظ شود نیز در این بانک وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این بانک تسهیلات را به افرادی پرداخت می کند که حسابی را افتتاح کرده و حسابشان نیز فعال باشد، افزود: البته این امر جز شروط ممنوعه و غیرجایز نیست.

حسین زاده ضمن اشاره به اینکه این بانک خصوصی است و منابع دولتی برای پرداخت قرض الحسنه ندارد، تصریح کرد: به همین دلیل این بانک بستر را برای فعال سازی حساب ها و دریافت تسهیلات قرض الحسنه فراهم می کند که البته این امر به معنای شرط سپرده نیست.

مدیرعامل بانک رسالت در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار تسنیم در ارتباط با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در این بانک، گفت: صد درصد منابع این بانک قرض الحسنه است و اگر نسبت تسهیلات را با کل منابع بانک ها در نظر بگیریم، هم اکنون سهمیه بیشتری را به تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تخصیص داده ایم.

حسین زاده در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه بعد از کند شدن روال پرداخت تسهیلات ازدواج در سیستم بانکی آیا حجم تقاضا برای دریافت این تسهیلات در این بانک افزایش یافته است؟ افزود: تسهیلات ازدواج با توجه با ضوابط وام ازدواج پرداحت می شود و به سامانه تسهیلات ازدواج نیز متصل خواهیم شد اما از آنجا که برخی از بانک ها درصد کمی قرض الحسنه دارند بنابر این ضوابط ما باید با آنها متفاوت باشد.

مدیرعامل بانک رسالت درباره جریمه دیرکرد پرداخت اقساط تسهیلات، اظهار داشت: جریمه دیرکرد براساس حکم شرع جایز نیست ولی آن چیزی که هم اکنون دریافت می شود خسارت وجه التزام است.

وی افزود: بانک رسالت دنبال یافتن راهکارهایی است تا این سرفصل را در طول دوره زمانی از این بانک حذف کند، ضمن آنکه مطالبات معوق این بانک کمتر از یک درصد است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  3