بانکها شاخص بورس را سبز کردند

در دادوستدهای روز جای بورس تهران و در حاشیه افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بورس بانک و بیمه، شاخص بورس نیز رشد آرام 24 واحدی را ثبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا، در معاملات روز جاری سرمایه‌گذاران بیش از 322 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات رقمی بالغ بر یک هزار و 24 میلیارد ریال بود و در 51 هزار نوبت معاملاتی انجام شد. همچنین شاخص نیز 24 واحد بالا رفت و در عدد 75 هزار و 353 نشست.

 

در معاملات امروز بانک ها مهمترین تاثیر را بر رشد شاخص داشتند به این ترتیب که نماهای بانک ملت، بانک تجارت ،بانک اقتصاد نوین و بانک صادرات بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند. این در حالی بود که نمادهای پالایش نفت بندرعباس، ملی مس و هلدینگ خلیج فارس با بیشترین تاثیر منفی بر این متغیر به کار خود پایان دادند.

 

شاخص صنعت امروز 121 واحد نزولی شد . همچنین در حالی شاخص بازار اول 68 واحد بالا رفت که شاخص بازار دوم افتی 212 واحدی را ثبت کرد.

 

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای لیزینگ ایرانیان، قند قزوین، صنایع شیمیایی سینا، لعابیران، قند شیرین خراسان، ایران تایر و قند هگمتان بود. در مقابل نمادهای کاغذ سازی کاوه، فیبر ایران، داروسازی لقمان، چرخشگرو صنایع ریخته گری ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

 

همچنین امروز فرآورده های نسوز آذر، ایران تایر، روزدارو ،قند پیرانشهر و قند اصفهان طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند. این در حالی بود که نیرو ترانس، معادن بافق، افست، بهنوش ایران و پارس پامچال سنگین ترین صف های فروش را داشتند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =