پاسخ بانک مرکزی به مسکن مهری ها

معاون اقتصادی بانک مرکزی در خصوص تحویل واحدهای مسکن مهر تا پایان سال 94،گفت: به طور حتم وزارت راه‌وشهرسازی طبق تفاهم‌نامه‌ای که صورت گرفته است زمان تحویل را اعلام کرده است، همچنین بانک‌مرکزی برای اتمام واحدهای مسکن‌مهر پایه پولی جدیدی تزریق نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،پیمان قربانی، معاون اقتصادی بانک مرکزی در گفت‌‌ و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص اعتبارات بانک مرکزی به طرح مسکن مهر گفت: با توجه به اینکه مسکن مهر موجب تورم شدید در کشور شده است و بسیاری از کارشناسان اقتصادی از آن به عنوان یک طرح تورم‌زا یاد می کنند و این مهم دولت را برآن داشت تا برای پایان دادن به این چالش بزرگ سیاست های جدیدی را در دستور کار قرار دهد که از جمله این سیاست ها می توان به امضا تفاهم نامه میان بانک مرکزی و وزارت راه، مسکن و شهر سازی اشاره کرد.

قربانی در خصوص این تفاهم گفت: قرار است از ابتدای سال 92 به مدت سه سال، تنفس بابت اقساط پرداختی داشته باشیم و در انتهای سال 94 بانک مسکن اقساط خطوط اعتباری‌اش را به بانک مرکزی پرداخت کند.

معاون بانک مرکزی در پاسخ به این سئوال که آیا با توجه به این خطوط اعتباری که بانک مرکزی در اختیار طرح مسکن مهر قرار داده است می تواند به وعده تحویل تمام واحدهای مسکن مهر تا پایان سال 94 جامع عمل بپوشاند گفت: قاعدتا هر گونه تمهیدی در خصوص مسکن مهر بر اساس این رویه خواهد بود و وزارت راوشهرسازی طبق برآوردهایی که از منابع بازگشتی دارد برنامه‌ریزی خواهند کرد.

قربانی با تاکید براینکه قرار نیست بانک مرکزی با تزریق پایه پولی به اتمام این طرح کمک کند تصریح کرد: بانک مرکزی توافقی با وزارت راه کرده است که بر اساس آن یک جریان درآمدی را پیشروی آن‌ها قرار داده است تعهدات را انجام خواهد داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  2