نرخ سود تسهیلات بانکی باید تا نیمه اول امسال کم شود

عضو ناظر شورای پول و اعتبار با تأکید بر ضرورت کاهش نرخ سود تسهیلات در نیمه اول سالجاری‌، گفت: پیگیری وصول مطالبات معوق به هیچ وجه سیاسی نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمد حسن نژاد در گفت‌وگو با تسنیم در ارتباط با ضرورت تعیین نرخ سود تسهیلات متناسب با نرخ تورم، اظهار داشت:‌ از آنجایی که نرخ تورم مورد انتظار در جامعه نزولی شده است شورای پول و اعتبار باید نرخ سود تسهیلات را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه شورای پول و اعتبار طی هفته های گذشته بخاطر تعطیلات رسمی جلسه‌ نداشته است، تصریح کرد: باید نرخ سود تسهیلات در نیمه اول سال جاری تغییر پیدا کند.

این عضو ناظر شورای پول و اعتبار گفت: زمانی که نرخ سود سپرده های بانکی با هماهنگی بانک‌ها و بانک مرکزی کاهش پیدا کرده دلیلی ندارد نرخ سود تسهیلات بدون تغییر باقی بماند.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس نهم توجیه وزارت اقتصاد و بانک مرکزی برای عدم تغییر نرخ سود تسهیلات بخاطر ورشکستگی بانک‌ها را موضوع دیگری دانست و افزود: منطق می گوید باید نرخ سود تسهیلات همراستا با نرخ سود سپرده ها کم شود.

حسن نژاد در واکنش به بیان این مطلب از سوی رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه "جریان سازی اخیر مطالبات معوق سیاسی است"، گفت: پیگیری مطالبات معوق و درخواست کارشناسان و نمایندگان مجلس برای وصول این معوقات به هیچ عنوان سیاسی و سیاسی کاری محسوب نمی شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

87  −    =  82