نخستین مرگ به دلیل کرونا در ایران رخ داد

: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از فوت نخستین بیمار ایرانی مبتلا به کرونا ویروس در کرمان خبر داد و اخباری که درباره ابتلای 9 نفر دیگر به این ویروس عنوان شده است را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، محمد مهدی گویا اظهار داشت: نخستین فردی که به ویروس کرونا در کرمان مبتلا شده بود، صبح امروز (پنج شنبه) فوت کرد.

گویا افزود: ابتلای 9 نفر دیگر به ویروس کرونا  صحت ندارد و موارد مشکوک به ابتلای این ویروس دلیل بر قطعی بودن این بیماری نیست و به محض تشخیص قطعی و مشاهده نتایج مثبت در مبتلایان اطلاع رسانی خواهد شد.

وی بیان داشت: همانطور که پیش بینی می شد علیرغم همه تلاش های بعمل آمده کادر درمانی برای بیمار مبتلا به عفونت کرونا ویروس متاسفانه بیمار فوت شد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در ادامه گفت: بیمار دوم از حال عمومی خوبی برخوردار است و از بیمارستان مرخص شده است.

گویا با اشاره به اینکه بیمار فوت شده با وضعیت عمومی بسیار بدی به بیمارستان مراجعه کرد، افزود: این بیمار خانم 53 ساله مبتلا به فشارخون بالا بوده که هنگام مراجعه به مرکز درمانی مشکلات شدید تنفسی داشته و سیستم ایمنی این بیمار به علت داشتن بیماری‌های مزمن در کنار این بیماری، نتوانست با این ویروس مبارزه کند.

وی در ادامه گفت: این بیمار به محض مراجعه به مرکز درمانی، بلافاصله در بخش ویژه با شرایط خاص در اتاق ایزوله با فشار منفی بستری شد و ظرف 4 روز گذشته تیم درمانی نهایت تلاش خود را برای نجات جان بیمار به عمل آوردند که متاسفانه اقدامات موثر واقع نشد و منجر به فوت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، علائم ابتلا به این ویروس می‌تواند از علائم خفیف تنفسی و اسهال آغاز شود تا علائم شدید تنفسی ادامه یابد و منجر به بستری شدن فرد در بیمارستان شود که در صورت عدم مراجعه به موقع و یا ابتلا به بیماری‌های زمینه ای قلبی، ریوی، دیابت و فشارخون مبتلا باشد، می‌تواند منجر به مرگ و میر مبتلایان شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

99  ⁄  11  =