راههای جلوگیری از نشت داده ها بررسی شد

کمیسیون امنیت فضای تبادل اطلاعات – افتا- سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران سمینار آموزشی جلوگیری از نشت داده ها (Data Lass Prevention) را برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، این سمینار در محل دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه ای با حضور مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات و امنیت سازمان ها و شرکت های مختلف برگزار شد.

بهناز آریا – رئیس کمیسیون افتای سازمان نصر تهران در این سمینار گفت: سمینار آشنایی با DLP از سری سمینارهای آشنایی کمیسیون افتا است که با هدف فرهنگ‌سازی و ارتقاء دانش امنیت عمومی برگزار می شود. این سمینار قصد دارد مباحث عمومی مطرح در نشت داده‌ها و راه‌های جلوگیری از آن را بررسی کند.

محورهای این سمینار شامل مواردی همچون آشنایی با تعاریف نشت داده، آشنایی با انواع اطلاعات و نحوه تعریف خط مشی های کاری، استراتژی‌های مدیریت ریسک داده‌ها، حفظ محرمانگی و جامعیت داده ها، انواع روش های رمزنگاری، مدیریت دستگاه ها، امنیت شبکه و معرفی راهکارهای جلوگیری از نشت داده‌ها بوده است.

رضا اخلاقی،به عنوان سخنران سمینار آموزشی جلوگیری از نشت داده ها در ابتدا به تشریح مفاهیم عمومی DLP ، اهداف و روش های حفاظت از اطلاعات پرداخت.

اخلاقی با تاکید بر اینکه سامانه DLP، راهکار متوازن تامین کننده امنیت و دسترس پذیری به اطلاعات است، افزود: در مباحث جلوگیری از نشت اطلاعات، حفاظت از انتشار انواع اطلاعات در حال استفاده، اطلاعات در حال انتقال و اطلاعات ذخیره شده اهمیت می یابد.

در بخش دوم ضمن ورود به مباحث جزئی تر DLP، دموی راهکارها و مکانیزم های جلوگیری از نشت داده ها و سناریوی عملی به صورت واقعی نمایش داده شد تا نحوه نشت اطلاعات به صورت واقعی برای حاضرین تشریح شود.

تشریح معماری و ساختار سیستم DLP، تاثیرات استفاده از آن،بررسی راهکارهای DLP در شرکت های مختلف و سیاست های این سیستم از دیگر سرفصل های این سمینار بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  3  =