سهم ۴۶ درصدی کارتخوان سیار از کل POS های منصوبه

طی پنج سال آینده دستگاه­های مربوط به کارتخوان سیار 46 درصد کل کارتخوان های مورد استفاده را تشکیل خواهند داد.بیش از یک چهارم شرکت های کوچک و متوسط در اروپا حاضر هستند طی شش ماه آینده استفاده از این فناوری جدید را آغاز کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  بنا به پیش بینی موسسه تحقیقاتی ABI طی پنج سال آینده دستگاه­های مربوط به کارتخوان سیار 46 درصد کل کارتخوان های مورد استفاده را تشکیل خواهند داد.

این موسسه در گزارش خود آورده است، این رشد پنج برابری نفوذ، صرفا حاصل پذیرش پایانه­های یاد شده از سوی فروشندگان بزرگ است زیرا ارائه کنندگان خدمات پرداخت الکترونیکی بر فروش و نصب این پایانه ها در فروشگاه های متوسط و بزرگ تمرکز کرده اند.

فیل سیلی، تحلیلگر ارشد شرکت ABI می گوید: «درباره کاهش کارتخوان های قدیمی و افزایش پذیرندگان کارتخوان سیار زیاد صحبت شده است اما ما معتقدیم هم دستگاه های قدیمی و هم کارتخوان های سیار می توانند همپای هم رشد کنند، نوعی همزیستی داشته باشند و به افزایش پذیرش دستگاه های پرداخت الکترونیکی کمک کنند.»

در تحقیق جداگانه ای که از سوی شرکت ویزا صورت گرفته و در آن از 2 هزار کسب و کار کوچک در انگلستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا و لهستان سوال شده است، مشخص شد بیش از یک چهارم شرکت های کوچک و متوسط در اروپا حاضر هستند طی شش ماه آینده استفاده از این فناوری جدید را آغاز کنند. با این حال به رغم این امکان بالقوه پرسش ها درباره قابل اعتماد بودن سیستم های کارتخوان سیار باقی مانده است و هنوز همه به این باور نرسیده اند که این ابزار سود ده و پایا است.

شرکت اسکوایر (Square) آمریکا که در حوزه فناوری کارتخوان سیار پیشرو است در حال حاضر تلاش می کند از رشد زیان دهی خود جلوگیری کند و از کاهش نقدینگی خود بکاهد. ماهیت کسب و کار در حوزه ارائه خدمات کارتخوان سیار به گونه ای است که حاشیه سود اندک است و اگر میزان استفاده از این خدمات زیاد نباشد نه تنها سود قابل ملاحظه ای ایجاد نمی شود بلکه شرکت دچار زیان دهی می شود. با این حال شرکت های مختلف تلاش می کنند وارد این حوزه خدمات شوند.

برای مثال، شرکت اپل در حال تغییر اساسی سیستم کارتخوان سیار داخل فروشگاه های خود است. این شرکت با ترکیب آیفون و با کمک وریفون سیستمی ایجاد کرده که سیستم جدید می تواند پرداخت های کارتی chip و PIN را بپذیرد. شرکت اپل در سال 2009 فناوری ایزی­پی پرداخت کارتخوان سیار خود را در فروشگاه های آمریکا راه اندازی کرد. این سیستم شامل یک آی­پاد تاچ و یک ابزار دیگر است که از یک کارتخوان و یک بارکد اسکنر تشکیل شده است. با این ابزار همچنین می توان پرداخت های غیرتماسی انجام داد. از گذشته انتظار می رفت شرکت اپل گوشی آیفون را به فناوری پرداخت غیرتماسی تجهیز کند اما تاکنون این برنامه نادیده گرفته شده است.

منبع: شاپرک

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  −    =  16