زمان خرید خانه فرا رسید؟

در حال حاضر شرایط بازار مسکن برای خرید مصرف‌کنندگان مناسب است و زمان خوبی برای خرید خانه است اما برای سازندگان شرایط نرمال نیست و اوضاع هنوز به ثبات نرسیده اما بازار روند آرامش را در پیش گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،احمد تولا – عضو انجمن صنفی انبوه‌سازان استان اصفهان – اظهار کرد: افزایش قیمت مسکن دو بعد دارد؛ در یک بعد افزایش قیمت طبیعی است که بر اساس افزایش قیمت تمام شده مسکن اتفاق می‌افتد که این میزان افزایش با شرایط اقتصادی همگام است و بعد دیگر، جهش قیمت‌ها با میزان قدرت خرید مردم محاسبه می‌شود.

وی افزود: در چهار سال گذشته در دو مقطع زمانی با افزایش قیمت‌ها روبرو بودیم که بعد از آن بازار دچار رکود تورمی شد و این روند در طول سال‌ها تکرار شده است.

تولا با اشاره به شرایط بازار گفت: در حال حاضر شرایط بازار برای خرید مصرف‌کنندگان مناسب است و زمان خوبی برای خرید خانه است.

به اعتقاد وی شرایط برای سازندگان نرمال نیست و اوضاع هنوز به ثبات نرسیده اما بازار روند آرامش را در پیش گرفته است.

این کارشناس با بیان اینکه افزایش قیمت مصالح منجر به افزایش قیمت تمام شده ساختمان‌ می‌شود، اظهار کرد: قیمت مصالح 20 تا 30 درصد با شروع سال جدید افزایش داشته و به همین میزان در قیمت مسکن نیز تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، به گفته وی در کشور ما با افزایش قیمت‌ها تقاضا نیز افزایش پیدا می‌کند به همین ترتیب روند ساخت و ساز نیز با افزایش روبرو خواهد شد.

تولا با بیان این‌که اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بازار مسکن نیز تاثیرگذار است، تصریح کرد: قطعا افزایش قیمت نیز در بازار اتفاق خواهد افتاد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  +    =  66