تحقیق و تفحص از بانک‌ها دوباره کلید خورد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از ارائه طرح تحقیق و تفحص از بانک‌ها به منظور بررسی وضعیت مطالبات معوق خبر داد و گفت: پیگیری کفایت سرمایه بانک‌ها، میزان دقیق معوقات و مشکوک الوصول‌ها به تفکیک بانک‌ از موارد مطرح در این طرح است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،ایرج ندیمی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به افزایش مطالبات معوق بانکی از ارائه طرح تحقیق و تفحص بانک‌ها به هیات رئیسه مجلس خبر داد و گفت: این طرح در 15 بند تدوین شده و امیدواریم در هفته‌های آینده فرصت طرح در مجلس را داشته باشد.

وی افزود: برای تصمیم‌گیری راجع به این موضوع و تدوین طرحی برای آن در ابتدا باید اطلاعات مشخصی از وضعیت مطالبات معوق داشته باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جزئیات این طرح، گفت: پیگیری کفایت سرمایه بانک‌ها، میزان دقیق معوقات، مشکوک الوصول و سر رسید شده به تفکیک بانک‌ها از جمله موارد مطرح در این طرح است.

ندیمی تصریح کرد: در این طرح میزان جمع آوری سپرده‌ها در طول 5 سال گذشته، میزان تاخیر، جرایم و اصل و فرع آن، علت عدم پرداخت تسهیلات وام ازدواج و اجرایی نشدن مصوبات شورای پول و اعتبار هم مورد توجه قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش طرح تحقیق و تفحص از بانک‌ها در گذشته نیز در دستور کار مجلس قرار داشت و برای چندمین بار انجام می شود اما آثار ان در سیستم بانکی هرگز مشهود نبوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  5  =