پیش بینی کیف پول الکترونیک در کارت هوشمند ملی

صدور 10 هزارکارت هوشمند ملی آزمایشی در قم

معاون سجلی و پژوهشی سازمان ثبت احوال کشور درباره مشخصات کارت هوشمند ملی گفت: در این کارت علاوه بر اطلاعات هویتی و امضای الکترونیک، کیف پول الکترونیک هم تعبیه شده است و حتی قابلیت ذخیره اطلاعات پزشکی فرد نیز وجود دارد که قطعا کاربرد بالایی در نظام سلامت کشور به همراه دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیکمعاون سجلی و پژوهشی سازمان ثبت احوال کل کشور از صدور 10 هزار کارت هوشمند ملی برای شهروندان قم خبر داد و گفت: در صورت صدور کارت هوشمند ملی، تولید و توزیع شناسنامه های جدید متوقف نمی شود چرا که شناسنامه در کشور ما یک سند هویتی ماندگار است.

محسن اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: کارت هوشمند ملی هم اکنون به صورت آزمایشی در استان قم برای مردم این شهر صادر شده که پس از تصویب نهایی در مجلس و تامین اعتبار برای همه مردم کشور صادر می شود.

معاون سجلی و پژوهشی سازمان ثبت احوال کشور درباره مشخصات کارت هوشمند ملی گفت: در این کارت علاوه بر اطلاعات هویتی و امضای الکترونیک، کیف پول الکترونیک هم تعبیه شده است و حتی قابلیت ذخیره اطلاعات پزشکی فرد نیز وجود دارد که قطعا کاربرد بالایی در نظام سلامت کشور به همراه دارد.

اسماعیلی ادامه داد: البته دستگاههای دیگر نیز می توانند از امکانات وسیع این کارت استفاده کنند و کارت هوشمند قطعا در انتخابات نیز کاربردهای بسیاری دارد.

وی با اشاره به صدور 75 هزار شناسنامه جدید در کشور گفت: با خرید دستگاههای چاپگر جدید و مجهز شدن مراکز ثبت احوال استانها به این دستگاهها امیدواریم که روند صدور شناسنامه های جدید سرعت بیشتری بگیرد.

معاون سجلی و پژوهشی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه شناسنامه های جدید برای همه مردم صادر نمی شود گفت: تنها در صورت مفقود شدن شناسنامه، اصلاح اطلاعات هویتی و عکس دار کردن شناسنامه نوجوانان بالای 15 سال، شناسنامه جدید برای افراد صادر می شود.

اسماعیلی افزود: در صورت صدور کارت هوشمند ملی، تولید و توزیع شناسنامه های جدید متوقف نمی شود چرا که شناسنامه در کشور ما یک سند هویتی ماندگار است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  3