خبر عدم صدور ویزا برای حجاج بالای ۶۰ سال رد شد

رییس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: ویروس کرونا بیش تر در منطقه شرقی عربستان سعودی مانند شهرهای دمام و ریاض شایع است و در یک ماه اخیر نیز مواردی در شهر جده مشاهده شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،رییس سازمان حج و زیارت خبر برخی رسانه های داخلی به نقل از وزیر بهداشت عربستان سعودی مبنی بر اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا به زائران بالای 60 سال ویزای حج و عمره داده نمی شود را تکذیب کرد.

سعید اوحدی عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تا به امروز هیچ موردی از ابتلای زائران کشورهای اسلامی به ویروس کرونا در عمره مفرده مشاهده نشده است.

رییس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: ویروس کرونا بیش تر در منطقه شرقی عربستان سعودی مانند شهرهای دمام و ریاض شایع است و در یک ماه اخیر نیز مواردی در شهر جده مشاهده شده است.

اوحدی ضمن تکذیب خبر یاد شده گفت : وزیر بهداشت عربستان سعودی گفته است که توصیه می شود در صورت عدم کنترل این موضوع، زائران بالای 60 سال عازم حج نشوند.

رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: در حال حاضر برای تمامی زائران ویزا صادر می شود و تاکنون نیز هیچ مورد مشکوکی از ابتلا به ویروس کرونا در بین زائران ایرانی در عمره مفرده مشاهده نشده است.

اوحدی افزود: همچنین با هماهنگی سازمان حج و زیارت اوایل هفته آینده هیاتی متشکل واحد بیماری های واگیردار وزارت بهداشت به عربستانی سعودی اعزام می شوند و هم اکنون نیز ریس مرکز پزشکی حج و زیارت در عربستان سعودی مستقر است.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: طبق اعلام رییس مرکز پزشکی حج و زیارت تا به این لحظه هیچ مورد مشکوکی از ابتلا به ویروس کرونا در بین زائران ایرانی در مکه و مدینه مشاهده نشده و شرای عادی است.

وی گفت: البته به زائران ایرانی توصیه می شود نکات بهداشتی را رعایت کرده و تا حد امکان از حضور در محل تجمعات پرهیز کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =