ابلاغ جدول نرخ‌های جدید سود بانکی

نرخ سود سپرده های روزشمار و کمتر از سه ماه 10 درصد، سه تا شش ماه 14 درصد، شش تا 9 ماه 16 درصد، بیش از 9 ماه تا کمتر از یک سال 18 درصد و سپرده های یک سال 22 درصد تعیین شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،درپی توافق بانک‌های دولتی و خصوصی مبنی بر تعیین نرخ سود سپرده بین 10 تا 22 درصد، بانک مرکزی با ارسال نامه‌ای به مدیران بانک‌ها، این تصمیم بانکداران را تائید و به اجرای دقیق جدول جدید نرخ‌های سود سپرده بانکی تاکید کرد.

به گزارش مهر، بانک مرکزی درپی توافق بانکها و موسسات اعتباری خصوصی، به اجرای دقیق جدول نرخ‌های سود مطروحه تاکید کرد.

بانک مرکزی اعلام کرد: این بانک طی نامه شماره 29739 / 93 مورخ 8/ 2/ 93 به عنوان مدیران عامل بانکهای دولتی، غیردولتی و موسسات اعتباری توسعه، عسکریه و کوثر، ضمن تایید و حمایت از تصمیمات صورت گرفته در کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌ها درخصوص نرخ‌های سود سپرده‌ها به اجرای دقیق جدول نرخ‌های سود مطروحه تاکید کرد، متن نامه ارسالی به این شرح است:

« جهت مدیران عامل محترم بانکهای دولتی، غیردولتی و موسسات اعتباری توسعه، عسکریه و کوثرارسال گردید.»

"باسلام؛

احتراماً،با اشاره به توافقات انجام شده بین مدیران عامل بانک‌ها وموسسات اعتباری مجاز در حضور رییس کل محترم بانک مرکزی درتاریخ 3/ 2 / 1393 و با عنایت به هماهنگی‌های صورت گرفته در کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌ها درخصوص نرخ‌های سود سپرده‌ها، بدینوسیله به آگاهی می‌رساند وفق توافق انجام شده، این بانک ضمن تایید و حمایت از تصمیمات مذکور، به اجرای دقیق جدول نرخ‌های سود مطروحه نظارت داشته و با موارد تخلف در چارچوب ضوابط قانونی برخورد خواهد کرد.

مقتضی است دستور فرمائید مراتب در اسرع وقت به کلیه شعب و واحدهای ذیربط اعلام و برحسن اجرای آن نظارت مستمر اعمال گردد. انتظار می‌رود ضمن اجرای دقیق نرخ‌های مورد توافق از ارائه و اعلام هرگونه محصولی که نرخ موثر آن بیشتر از نرخ‌های مندرج در جدول مورد توافق باشد اکیداً خودداری شود.

مدیریت کل نظـارت بر بانکها و موسسات اعتباری اداره نظارت بر بانکها و موسسات اعتباری"

عصر دیروز اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی از تعیین نرخ سود سپرده یک ماهه تا یک ساله بین 10 تا 22 درصد خبر داده بود.

نرخ سود سپرده های روزشمار و کمتر از سه ماه 10 درصد، سه تا شش ماه 14 درصد، شش تا 9 ماه 16 درصد، بیش از 9 ماه تا کمتر از یک سال 18 درصد و سپرده های یک سال 22 درصد تعیین شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  16