ورود صدها نظامی ترکیه‌ به خاک سوریه

حدود 300 نظامی ترکیه به همراه 12 خودرو زرهی، روز چهارشنبه بعد از ورود به خاک سوریه چند ساعت در بازداشت گروهک تروریستی داعش قرار گرفتند.

 خبرگزاری فارس: به نقل از روزنامه لبنانی «الاخبار»، روز چهارشنبه یک گروه نظامی ترکیه از طریق گذرگاه مرزی «سروج» در شهر «عین العرب» وارد خاک سوریه شد تا به سوی آرامگاه شاه سلیمان در «کارا کوزاک» حرکت کند.

یک فعال کُرد اعلام کرد که این گروه ساعت چهار بامداد به این منطقه در 25 کیلومتری مرز سوریه و ترکیه رسیده‌ بود که با همراهی نیروهای «آسایش» کردستان عراق از مناطق تحت سیطره‌ کُردها خارج شده‌اند.

بعد از آن گروهی وابسته به داعش این گردان را در تقاطع «خَروس» در چهار کیلومتری آرامگاه شاه سلیمان محاصره کرده‌اند و بعد از آن به منطقه «منبج» که تحت کنترل داعش بوده منتقل شده‌‌‌اند و حدود سه ساعت نیز در این مکان تحت بازداشت قرار گرفته‌اند.

با وجود اینکه منابع کُرد تأکید کردند که این اقدام نیروهای ترکیه با هماهنگی با دولت این کشور صورت گرفته اما داعش پافشاری کرده که بعد از اینکه از قصد و نیت این گروه مطلع شده اقدام به آزادی آنها کرده است.

یک منبع در میان افراطی‌ها به الاخبار گفته که داعش این گروه را بار دیگر تا آرامگاه شاه سلیمان همراهی کرده تا به این ترتیب از حمله به این گردان جلوگیری شود و مانع ایجاد فتنه میان دولت ترکیه و داعش در شرایط فعلی شود.

بر اساس این گزارش این گردان 12 خودروی زرهی و تعدادی خودروی نظامی و 300 سرباز ترکی را شامل می‌شده است.

این در حالی است که «احمد داوود» اوغلو وزیر خارجه ترکیه این خبر را تکذیب کرده و فرماندهی نیروهای زمینی ترکیه تأکید کرده‌ است که این نیروها برای تقویت حضور نیروهای امنیتی در این منطقه اعزام شده‌ بودند و این مسئله طبق برنامه معمول اجرا می‌شده است.

در عین حال پایگاه خبری شبکه العالم امروز نوشت که «رسانه‌های ترکیه به نقل از نخست وزیر این کشور از اعزام صدها نیروی نظامی به داخل خاک سوریه خبر دادند».

پایگاه خبری شبکه العالم افزود: رسانه‌های ترکیه تأکید کردند که این اقدام به بهانه حمایت از قبر "سلیمان شاه" مؤسس دولت عثمانی که اکنون واقع در خاک سوریه است، صورت گرفته.

بنا بر گزارش العالم، سایتها و شبکه‌های اجتماعی نیز فیلمی را از ورود چندین خودروی زره پوش و تجهیزات جنگی از موانع خاکی منتشر کرده‌اند. البته این سایتها به زمان و مکان این فیلم اشاره ای نکرده‌اند.

بر اساس این گزارش، این نیروها و تجهیزات جنگی به منطقه‌ای از سوریه اعزام شده‌اند که ترکیه مدعی است متعلق به خاک این کشور است.

رسانه های ترکیه به نقل از "رجب طیب اردوغان" نوشتند، این نیروها برای حمایت از یگانی است که داخل مقبره حضور دارد؛ اعزام شده‌اند.

روزنامه "رادیکال" وابسته به مخالفان ترکیه نیز از حمله عناصر داعش به این نیروها و محاصره شدن آنان خبر داد، که البته این خبر از سوی برخی رسانه‌های ترکیه تکذیب شد.

رسانه‌های ترکیه خاطرنشان کردند، 12 خودروی زرهی، 6 تانک و 300 نیرو و یک کامیون حامل مواد غذایی به این منطقه ارسال شده است؛ و این نیروها بدون هیچ مشکلی از منطقه "عین العرب" و پل "قره قوزاق" خود را به قبر سلیمان شاه رسانده‌اند.

درحالیکه پیشتر برخی رسانه‌ها از تهدید داعش برای تخریب این مقبره خبر داده بودند، عناصر داعش تا کنون به این مقبره نزدیک نشده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  3  =  5