بازگشت آرامش به بازار ارز از هفته آینده با حل مشکل توقف ورود ارز پتروشیمی‌ها

یک مقام مسئول با اعلام اینکه یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت دلار طی روزهای اخیر، توقف عرضه ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی به بازار بوده که البته مشکل از دو روز قبل حل شده است، گفت: آرامش به‌زودی به بازار ارز برمی‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،یک مقام مسئول در گفت‌وگو با تسنیم، با اعلام اینکه یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت دلار طی روزهای اخیر، توقف عرضه ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی به بازار بوده که البته مشکل از دو روز قبل حل شده است، گفت: آرامش به‌زودی به بازار ارز برمی‌گردد.

وی افزود: طی هفته‌های اخیر به‌علت مسایلی که در مسیر صادرات محصولات پتروشیمی به وجود آمده بود عملاً صادرات با وقفه مواجه شده بود و پیرو آن تزریق ارز حاصل از صادرات هم به بازار متوقف بود.

وی گفت: همین توقف تعادل میان عرضه و تقاضا را بر هم زد و باعث افزایش قیمت ارز در بازار شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: مشکل تزریق ارز پتروشیمی‌ها از دو روز قبل حل شده و روند سابق به جریان افتاده است. بر همین اساس انتظار می‌رود ظرف هفته آینده قیمت ارزهای مختلف به‌ویژه دلار به سطح سابق بازگردد.

وی اضافه کرد: با وجود این باید سهم عوامل روانی مانند قریب الوقوع بودن اجرای مرحله دوم هدفمندی را در افزایش قیمت دلار مورد توجه قرار داد که البته مقطعی خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  7