پست بانک الگوی بانک هوشمند خواهد شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پست بانک الگوی بانک هوشمند خواهد شد چرا که بسترهای لازم را به واسطه این وزارتخانه دراختیار دارد بر نوآوری در ارائه خدمات به روستائیان از طریق این بانک تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمود واعظی با بیان اینکه پست بانک ایران باید تلاش کند با نوآوری و فعالیت مضاعف در راستای اهداف، ماموریت و چشم اندازهای مدنظر حرکت کرده و آن را بهبود بخشد گفت: پست بانک ایران می تواند بعنوان بانک عامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجموعه‌های ذیربط باشد و تمامی عملیات بانکی ریالی – ارزی اعم از امور جاری و حوالجات بین المللی را انجام دهد.

وی افزود: باید از تجارب نیروهای متخصص در امر خرده‌بانکداری بیشتر استفاده شود تا پست بانک ایران بتواند در مناطق محروم، روستاها و شهرهای کوچک به نحو مطلوب خدمت‌رسانی کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر چابک‌سازی واحدها تصریح کرد: پست بانک ایران با بهره‌گیری از امکانات موجود از جمله بسترهای وزارتخانه و مزیت‌های پست نظیر دفاتر، نیروی انسانی، وسائل نقلیه و ساختمان می تواند در هزینه‌های خود صرفه‌جوئی کرده و سوداوری بیشتری داشته باشد.

واعظی تاکید کرد: عملکرد وزارتخانه و پست بانک ایران در ثبت‌نام مرحله دوم یارانه‌ها بسیار عالی بود و حتی دکتر روحانی رئیس جمهوری کشورمان شخصا از عملکرد مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تقدیر کرد اما ما نباید به همین اکتفا کنیم و باید تلاش کنیم بسترهای بانکداری الکترونیکی را بیشتر تقویت کنیم.

وی گفت: به دنبال تحول پست بانک ایران هستیم و تلاش می‌کنیم این بانک خدمات بیشتری را به هموطنان در سطح کشور ارائه کند؛ این بانک باید الگوی بانک هوشمند باشد چون بسترهای لازم را به واسطه وزارتخانه دراختیار دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر ایجاد شرکت‌های اقماری پست بانک ایران برای خدمت‌رسانی و درآمدزائی بیشتر اضافه کرد: همواره باید با شناسائی و احصاء نیازهای مردم به ویژه روستائیان به دنبال نوآوری در خدمات باشیم تا بتوانیم در فضای رقابت موفق عمل کنیم. پست بانک یک بنگاه اقتصادی است که باید به اصل سودآوری نیز همواره توجه داشته باشد.

واعظی بر نظارت مستمر برای جلوگیری از تخلفات، بازاریابی قوی، پیگیری وصول مطالبات، ارائه آموزش‌های کاربردی برای مدیران و کارکنان، مشتری مداری، تکریم ارباب رجوع، چابک‌سازی ساختارها و استفاده از نیروهای متعهد، متخصص، دلسوز و کارا نیر تأکید کرد.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات لازم است پست بانک ایران با وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها به ویژه در زمینه‌های صنایع دستی، کشاورزی برای کارآفرینی و اشتغال‌زائی و کمک به کارگاه‌های تولیدی کوچک و کشاورزی تعامل بیشتری داشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  25  =  35