فلز زرد تا چه حد ضعیف خواهد ماند؟

برای هفته پیش رو بیشتر سخن از ثبات قیمت‌ها در بازار طلا است، اما رویدادهایی هم در جریان هستند یا رخ خواهند داد که ممکن است بر روند بازار تاثیرگذار باشند. روند طلا در هفته گذشته میلادی را می‌توان این‌گونه خلاصه کرد: قیمت این فلز در هفته گذشته 24 دلار کاهش یافت و از 1318 دلار ابتدای هفته به 1294 دلار در پایان هفته رسید. یعنی اینکه ارزش این فلز گرانبها در هفته گذشته 8/1 درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از دنیای اقتصاد اما این هفته هم رویدادهایی اقتصادی پیش روی بازار طلا است که ممکن است بر بهای این فلز گرانبها اثر بگذارند. تحلیلگران بازار طلا بر این عقیده‌اند که ادامه تنش‌ها در اوکراین همچنان در روزهای آینده نیز پتانسیل تاثیر بر بازار را خواهد داشت، اما با توجه به تحولات تازه از میزان تاثیر آن کم شده است. در صورت عملی شدن توافقات ژنو درخصوص اوکراین و کاهش بحران و تنش، ریسک بازارهای مالی کاسته شده و با رشد ارزش شاخص‌های سهامی، بهای طلا نیز کاهش می‌یابد. هفته گذشته بحران اوکراین بهای طلا را بالا برد، اما این هفته با توجه به دو نکته احتمال تاثیر زیاد آن کاهش یافته است: نخست آنکه احتمال توافقات تازه بین روسیه و غرب مطرح شده و دوم آنکه اخبار اقتصادی مهم که از چند روز گذشته تاثیر بر بازار را آغاز کرده‌اند، این هفته نیز به تاثیر خود ادامه خواهند داد.

هفته گذشته از 21 کارشناسی که به سایت کیتکو پاسخ داده بودند، هفت نفر پیش‌بینی افزایش، 12 نفر پیش‌بینی کاهش و 2 نفر پیش‌بینی ثبات قیمت طلای جهانی را داشته‌اند. هفته گذشته تمام افزایش قیمت طلا در ماه آوریل خنثی شد. کاهش تقاضای فیزیکی چین هم ادامه دارد تا برخی از احتمال رسیدن طلا به کف قیمت 2014 یعنی تا حدود 1270 دلار سخن بگویند. کیتکو هفته گذشته نوشته بود که داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده و چین احتمالا این هفته مهم‌ترین اخبار بازار طلا خواهند بود. تحلیلگران به کیتکو گفته‌اند احتمال زیادی وجود دارد که انتشار آمار تازه آمریکا که آمار فروش مسکن از مهم‌ترین بخش‌های آن است قیمت طلا را باز هم پایین‌تر بیاورد، ولی با توجه به آمار بد چین کف قیمت‌ها ممکن است ثابت نباشد. مهم‌ترین اخبار اقتصادی این هفته کاری، انتشار آمار تازه‌ای از اقتصاد آمریکا و چین خواهد بود؛ اما در کنار اینها هم اخبار دیگری وجود دارد. از دیگر رویدادهای مهم این هفته اعلام شاخص مدیران خرید کارخانه‌ای در چین و اروپا است. این اطلاعات نشان‌دهنده روند فعالیت‌های کارخانه‌ای در کشورهای مختلف است و می‌تواند معیاری از عملکرد اقتصاد این کشورها باشد. در هر حال با توجه به تعطیلات بانکی در ابتدا و انتهای هفته، انتظار می‌رود هفته‌ای آرام همراه با معاملاتی در محدوده‌ای بسته را تجربه کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ⁄  1  =