رایانه‌های پلاستیکی در راهند

محققان معتقدند اگر چه فاصله چندانی تا عرضه رایانه‌های ارزان قیمت پلاستیکی به بازار نداریم، اما این امر به معنای پایان کار رایانه‌های فعلی نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از  فارس به نقل از ایندیاتایمز، محققان روش جدیدی برای انتقال برق با استفاده از نوعی پلاستیک منعطف ابداع کرده‌اند که با استفاده از آن می‌توان انواع گوشی و تبلت و رایانه را با استفاده از پلاستیک ساخت.

محققان دو دانشگاه آیوا و نیویورک می‌گویند این رایانه‌ها هم قادر به قرائت و ذخیره سازی اطلاعات هستند، هر چند هنوز برای این کار باید انرژی برق زیادی صرف شود. آنها می‌گویند اطلاعاتی که برروی این رایانه‌ها ذخیره شود برای سال ها سالم می‌ماند، بدون آنکه نیاز به صرف انرژی برق زیادی باشد.

این امر نشان می‌دهد تصور قبلی در مورد اینکه پلاستیک به طور کلی ماده رسانای خوبی نیست، صحیح نیست و محققان توانسته اند مشکل قرائت اطلاعات ذخیره شده بر روی پلاستیک را حل کنند.

دانشمندان برای انتقال داده‌ها در رایانه‌های پلاستیکی انرژی برق را از حالت غشاء مغناطیسی به نور تبدیل کردند و از این طریق توانستند قرائت داده‌ها از روی مواد پلاستیکی را ممکن کنند. البته خود آنها می‌گویند برای نگارش و پردازش مطمئن اطلاعات بر روی پلاستیک با قیمت منطقی نیاز به زمان بیشتری است.

با توجه به اینکه رایانه‌های یاد شده حتی در صورت ساخت هم قادر به رقابت با سرعت رایانه‌های ساخته شده از سیلیکون نیستند، لذا بازار آنها محدود به افرادی خواهد بود که خواستار خرید محصولات الکترونیک ارزان قیمت هستند

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  6  =  3