واکنش به قتل هولنک دو کودک توسط پدرشان

شهرام اقبال‌زاده با اشاره به قتل دو کودک یک‌ساله توسط پدرشان، آن را فاجعه‌ای بزرگ خواند که صرفا قتل نفس نیست، بلکه زنگ خطری است که مسؤولان باید نسبت به آن حساس و پیگیر باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا شهرام اقبال‌زاده با اشاره به قتل دو کودک یک‌ساله توسط پدرشان، آن را فاجعه‌ای بزرگ خواند که صرفا قتل نفس نیست، بلکه زنگ خطری است که مسؤولان باید نسبت به آن حساس و پیگیر باشند.

این مترجم ادبیات کودک و نوجوان گفت: قتل دو کودک یک‌ساله توسط پدرشان صرفا قتل نفس نیست، بلکه فاجعه‌ای است که باید در دولت تدبیر و امید مورد بررسی قرار گیرد.

او افزود: قتل نفس چه در مورد کودکان و چه در مورد بزرگسالان باشد، فاجعه‌بار است و وقتی برای کودکان توسط پدرشان اتفاق می‌افتد فاجعه‌بارتر خواهد بود. باید بررسی شود‌ تا مشخص شود پدر این افراد با چه مشکل و مشکلاتی مواجه بوده که چنین فاجعه‌ای را رقم زده است.

اقبال‌زاده گفت: این فاجعه با توجه به گستردگی بحث‌های آسیب‌های اجتماعی می‌تواند در خانواده‌های دیگر نیز به گونه‌ای دیگر دنبال شود، بنابراین بجاست به جای اینکه این مساله را صرفا یک مساله شخصی بدانیم و با جانیِ بالفطره قلمداد کردن پدر این خانواده خود را خلاص کنیم، با نگاه جامعه‌شناسانه به آن نگاه کنیم، بویژه که امروز از نظر علمی جانیِ بالفطره بودن افراد مردود شناخته شده است.

او گفت: شرایط در جامعه‌ ما به گونه‌ای رقم خورده است که سلامت روانی و اجتماعی بسیاری از خانواده‌ها را تهدید می‌کند. حالا از افزایش 25 درصدی حامل‌های انرژی صحبت می‌شود، در حالی که رقم افزایش قیمت‌ها بیش از این را نشان می‌دهد. با افزایش 25 درصدی حقوق مردم نمی‌توان جلو بسیاری از ناهنجاری‌ها را گرفت. اگرچه دولت درصدد است خدمات درمانی و حمایتی خود را گسترش دهد اما این برنامه نیازمند زمانی است که در این مدت کوتاه محقق نمی‌شود. قتل دو کودک توسط پدرشان هشداری به کسانی است که می‌خواهند برنامه‌ریزی کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  65  =  73