تسری معافیت مالیاتی به بیمه های زندگی

یکی از مزایای مهم بیمه های عمر معافیت از بیمه عمر است اما نمایندگان مجلس با اصلاح قانون مالیات مستقیم، بیمه های زندگی را نیز از مالیات معاف کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بر اساس مصوبه مجلس مواد 136 و 137 قانون مالیات‌های مستقیم اصلاح و عبارت «انواع بیمه‌های عمر و زندگی» جایگزین عبارت «بیمه عمر» شد و وجوه پرداختی بابت انواع بیمه‌های عمر و زندگی از طرف مؤسسات بیمه که به موجب قراردادهای منعقده بیمه عاید ذینفع می‌شود، از پرداخت مالیات معاف شدند.

در این رابطه نادر صفاجو، مدیر بیمه های عمر و پس انداز بیمه آسیا به خبرنگار ایسنا گفت: با این مصوبه مجلس، معافیت مالیاتی بیمه های عمر به بیمه های زندگی نیز تسری یافت و این قانون انواع بیمه های عمر و پس انداز و زندگی را شامل خواهد شد.

وی با بیان اینکه قبلا بیمه های عمر و پس انداز معاف از مالیات بودند، خاطرنشان کرد: بیمه های زندگی شامل بیمه حوادث، بیمه عمر و سرمایه گذاری، بیمه سپرده زندگی، بیمه مستمری زنان خانه دار، بیمه تحصیل فرزندان، بیمه جوانان، نوزادان و نظایر آن است که با این قانون از مالیات معاف خواهند شد.

او با بیان این‌که این مصوبه مشوق خوبی برای گسترش بیمه های زندگی در کشور خواهد شد و شرکت های بیمه نیز استقبال خواهند کرد به اصلاح ماده 137 قانون معافیت مالیاتی اشاره کرد و گفت: هزینه درمان نیز طبق شرایط این ماده از مالیات حذف خواهد شد و افراد طبق مدارک پزشکی که ارائه خواهند داد می توانند بدون پرداخت مالیات، هزینه پزشکی را دریافت کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  −    =  32