مأموریت ۸ بانک عامل انتقال پول بلوکه شده به داخل ایران نبوده است

مدیر عامل بانک کشاورزی با اشاره به اینکه پول‌های بلوکه شده در اختیار و در حساب‌های بانک مرکزی است، گفت:8 بانک اعلام شده تنها برای مبادلات تجاری با مشتریان خارجی آن هم به تشخیص بانک مرکزی تعیین شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم درمورد واریز و قابل برداشت بودن پول‌های بلوکه شده ایران اظهار اشت: این پول ها در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته و مشکلی نبوده و پول‌ها در وجه بانک مرکزی است. همچنین بر اساس آنچه که اعلام شده پول در اختیار بانک مرکزی است.

وی در مورد این پرسش که 8 بانکی که نام آنها اعلام شده برای چه کاری از سوی بانک مرکزی در نظر گرفته شده اند، گفت: تعیین و اعلام این بانک‌ها برای این است که وقتی مشتری خارجی به آنها مراجعه می‌کند و بانک مرکزی تشخیص دهد از این پول‌های بلوکه شده استفاده شود،‌ با مشخص کردن نحوه استفاده با این بانک ها هماهنگی لازم را انجام می‌دهد. البته، زود است که قضاوت کنیم که این پول‌ها قابل استفاده نیست.

مدیر عامل بانک کشاورزی تأکید کرد: پول‌های بلوکه شده در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته است زیرا این پول برای بانک مرکزی است و نمی توان به حساب بانک دیگری منتقل کرد. بانک‌هایی که نا آنها اعلام شده تنها برای مبادلات تجاری آن هم با تشخیص بانک مرکزی  است.

پیش از این بانک مرکزی نام هشت بانک غیرتحریمی اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد، کارآفرین، سرمایه، سامان، مسکن و کشاورزی را برای انتقال دارایی‌های بلوکه شده ایران به داخل کشور اعلام کرده بود، ولی به تازگی در برخی خبرها آمده است که بانک مرکزی نمی تواند پول‌های بلوکه شده که به حساب این بانک در سوئیس واریز شده را به داخل کشور بازگرداند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  ⁄    =  7