افزایش نرخ سود بانکی با مجوز شورای پول و اعتبار انجام شد

توکلی:

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان پشت‌پرده افزایش چراغ خاموش نرخ سود بانکی گفت: شورای پول و اعتبار 2 سال قبل مجوز افزایش نرخ سود بانکی را داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،احمد توکلی در گفت‌وگو با  تسنیم، درباره افزایش چراغ خاموش نرخ سود بانکی در بانک‌ها اظهار داشت: بانک‌ها برای لحاظ نرخ سود عقود مشارکتی نباید در قرارداد خود نرخ سود را تعیین و لحاظ کنند. البته در عمل در فرایندی غیرقانونی با شروط ضمن عقد نرخ سود را قید می‌نمایند.

وی اضافه کرد: بانک مرکزی با افزایش نرخ سود اوراق مشارکت جاذبه این اوراق را افزایش داد و بانک‌ها برای رقابت به‌سمت افزایش سود سپرده سوق داده می‌شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: بعد از افزایش نرخ سود اوراق مشارکت بانک‌ها برای جلوگیری از خروج منابع مردم مجبور شدند پیشنهاد منطقی درباره نرخ سود به سپرده گذاران خود بدهند و همین چراغ سبزی برای افزایش نرخ سود بانکی می‌باشد.

* با افزایش نرخ سود بانکی مخالفت کردم؛ بانک مرکزی گفت: تغییری حس نمی‌شود

توکلی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی و با توجه به تورم بالا افزایش نرخ سود بانکی مضر است، تصریح کرد: من با این کار مخالفت کردم اما بانک مرکزی گفت سهم هزینه تسهیلات در قیمت تمام‌شده کالا کم است و خیلی نباید افزایش نرخ سود تأثیری در مبادلات بگذارد. اما به‌اعتقاد بنده آثار روانی افزایش نرخ سود بسیار بالاست و رکود را به‌همراه خواهد داشت که به‌نفع کشور نیست.

* شورای پول و اعتبار: 2 سال قبل مصوبه‌ای داشتیم که اجازه افزایش نرخ سود بانکی را داد

این عضو ناظر در شورای پول و اعتبار درباره توجیه مسئولان در خصوص افزایش چراغ خاموش نرخ سود بانکی گفت: شورای پول و اعتبار می‌گوید طی دو سه سال گذشته مصوبه‌ای داشته که عملاً اختیار افزایش نرخ سود بانکی را به بانک‌ها داده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  6  =  1