روایت احمدی نژاد از مهمترین مشکل دنیا

رئیس جمهور در ابتدای این جلسه بحران مدیریت را مهم‌ترین مشکل جهان دانست و اظهار داشت: اگر شاهد جنگ و ناامنی و فاصله طبقاتی و حتی مشکلات اقتصادی در جهان هستیم همه اینها ناشی از مدیریت حاکم بر جهان است. امروز با بحران مدیریت مواجه هستیم و مدیریت جهان هم به لحاظ تئوریک و هم به لحاظ عملی دچار مشکلات بسیار سنگین و حادی شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک رئیس جمهور با تأکید بر اینکه داشتن بمب اتم برای کسی پرستیژ و عظمت نمی‌آورد، گفت: بمب اتم مایه ننگ یک کشور است، کسانی که بمب می‌سازند در حقیقت از قبل اعلام می‌کنند که قاتل‌ها و جنایتکاران بزرگی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی‌نژاد چهارشنبه شب به وقت نیویورک در دیدار 57 شخصیت برجسته علمی و اساتید دانشگاه‌های معتبر آمریکا در حوزه روابط بین‌الملل مهمترین مسائل بین‌المللی و حتی داخلی ایران را مورد بحث و تبادل اندیشه قرار داده و به پرسش‌های تعدادی از آنان پاسخ گفت.

رئیس جمهور در ابتدای این جلسه بحران مدیریت را مهم‌ترین مشکل جهان دانست و اظهار داشت: اگر شاهد جنگ و ناامنی و فاصله طبقاتی و حتی مشکلات اقتصادی در جهان هستیم همه اینها ناشی از مدیریت حاکم بر جهان است. امروز با بحران مدیریت مواجه هستیم و مدیریت جهان هم به لحاظ تئوریک و هم به لحاظ عملی دچار مشکلات بسیار سنگین و حادی شده است.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه اصولاً نوع حکومت‌های دموکراسی با بحران مشروعیت مواجه هستند خاطرنشان کرد: مهمترین علت این موضوع آن است که کسانی که با انتخابات در راس مدیریت‌ها قرار می گیرند کمتر از نیمی از آراء مردم و واجدین شرایط را در اختیار دارند. اکثریت واجدین شرایط در برقراری حکومت مشارکت ندارند و فرد حاکم با کسب 27 – 26 درصد از کل واجدین شرایط به حاکمیت می‌رسد بنابراین مشروعیت این سیستم ها زیر سوال است و به همین دلیل اعتماد مردم به مدیریت کاهش پیدا کرده است و زمانی که اعتماد وجود نداشته باشد همراهی نخواهد بود و اگر هم همراهی نباشد برنامه‌ها به نتیجه مطلوب نمی‌انجامد.

رئیس جمهور اصلاح وضع دنیا را مهم‌ترین ماموریت جهانی دانست و گفت: باید در جهان مدیرانی حاکم باشند که اولا از صلاحیت لازم برخوردار بوده و نگاه جهانی داشته باشند، همه ملت‌ها را صاحب حق و دارای کرامت و احترام بشناسند و در مدیریت خود عدالت را مبنای تصمیم‌گیری قرار دهند.

دکتر احمدی نژاد افزود: امروز با نگاه طائفه‌ای و گروهی هرگز نمی‌توان جهان را به درستی اداره کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه نظام سرمایه‌داری نتوانسته است به نیازهای بشریت پاسخ داده و جهان را به درستی اداره کند، اظهار داشت: امروز نظام سرمایه‌داری در بن‌بست کامل قرار دارد و از نظر ملت‌ها هم اندیشه سرمایه‌داری و هم نظام سرمایه‌داری به پایان راه خود رسیده و قادر نیست ادامه حیات دهد و تلاش‌هایی که برای حفظ این نظام انجام می‌شود به دلیل عدم همراهی ملت‌ها راه به جایی نخواهد برد.

دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد: مهمترین مأموریت امروز هم‌اندیشی درباره مدیریت جهانی و یافتن راهی برای اصلاح آن است.

رئیس‌جمهور افزود: ساختارهای اقتصادی هم قادر نبودند بحران مدیریت را از شکست نجات دهند و حتی بعضاً از پیش‌بینی این بحران نیز عاجز بودند.

دکتر احمدی‌نژاد تلاش‌های انجام شده برای نجات نظام سرمایه‌دای را بی‌نتیجه دانست و گفت: علت آن است که مدیریت حاکم بر جهان در ذات خود دچار تناقض است و اساس آن در بی‌عدالتی و رقابت سنگین در سودآوری حداکثری بنا شده است در حالی که منابع محدود است. این نظام دیر یا زود با بن‌بست مواجه می‌شد و امروز بن‌بست آن آشکار شده است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه صلح و امنیت جهانی در گروی بازنگری در مدیریت جهانی است، اظهار داشت: مدیریتی موفق است که همه دولت‌ها و ملت‌ها در چارچوب روشن و مساوی در آن مشارکت فعال داشته باشند. اینکه چند دولت تصور کنند که قادرند خودشان دنیا را اداره کرده و بقیه دولت‌ها و ملت‌ها باید از آنها تبعیت کنند اندیشه شکست خورده‌ای است.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه مدیریت جهانی نیازمند مدیران صالح و عادل است گفت: باید مدیران عرصه بین‌الملل هم در نظریه و هم در عمل صلاحیت مدیریت جهانی را داشته باشند.

رئیس‌جمهور با اشاره به نمونه‌هایی از عملکرد ناشی از مدیریت‌های ناصالح و ناعادلانه گفت: امروز فلسطین زخم گونه‌ای است که اگر با آن عادلانه برخورد می‌شد، باید مشکل مردم این منطقه سال‌ها پیش به پایان می‌رسید. اما زخم فلسطین شصت سال است که هر روز هم ابعاد پیچیده‌تری پیدا می‌کند. تاکنون ده‌ها طرح و برنامه برای فلسطین ارائه شده که همه آنها شکست خورده‌اند و علت اصلی آن مدیریت حاکم بر جهان و مراکز بین‌المللی است که نگاه عادلانه‌ای نسبت به این موضوع ندارند. اینان عده‌ای را صاحب حق بیشتر می‌شناسند و نوعی نگاه نژادپرستانه دارند و به همین دلیل است که مشکل حل نمی‌شود و مذاکرات جدیدی هم که آغاز شده چون نگاه‌ها تغییر نکرده بعید است که به نتیجه‌ای برسد.

دکتر احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: اصلاح مدیریت حاکم بر جهان نیازمند مشارکت همگانی و مدیریت عملی و نظری است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه شورای امنیت در انجام مهمترین مأموریت خود موفق نبوده است اظهار داشت: امروز شاید یکی از بی‌اعتبارترین نهادهای بین‌المللی شورای امنیت باشد از این رو ضرورت دارد مدیریت حاکم بر جهان اصلاح و در مسیر درست سازندگی قرار گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

82  ⁄  82  =