بیمه‌نامه نوروزی اتومبیل در راه بازار

مدیرعامل بیمه آسیا از ارائه بیمه نامه نوروزی 60 روزه ( کوتاه مدت) از تاریخ 15 اسفندماه 92 تا 15 اردیبهشت 93 در بخش بیمه بدنه اتومبیل برای پوشش بیمه ای مسافران نوروزی در روزهای آتی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ابراهیم کاردگر امروز در نشستی خبری، سهم صنعت بیمه در اقتصاد کشورمان را 1.8 درصد ذکر کرد و با اشاره به فاصله سهم بیمه در ایران در مقایسه با متوسط جهانی گفت: بیشترین بخش از این سهم مربوط به بیمه اموال و در راس آنها بیمه اجباری و شخص ثالث است.

مدیرعامل بیمه آسیا با اشاره به اینکه بر اساس عملکردهای 9 ماهه صنعت بیمه، سهم بیمه آسیا در بازار بیمه کشور 9.5 درصد است، تصریح کرد: در بودجه سال آتی شرکت EPS  رقم 114 ریال پیش بینی شده است. این در حالی است که ما به دنبال شفاف سازی فعالیت های بیمه ای خود هستیم.

کاردگر با اشاره به مشکلاتی که پیش از مدیریت وی در این شرکت ایجاد شده بود، از ترسیم سیاستهای کلان در این شرکت و رسیدگی به مشکلات پرسنل آن خبرداد و تصریح کرد: بر این اساس اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در دستور کار قرار گرفت و پس از تصویب آن در هیئت مدیره به وزارت کار ارائه شده است.

وی به سفرهای استانی و رسیدگی به مشکلات شبکه فروش و دیدار با مدیران و نمایندگان استانی این شرکت در سراسر کشور اشاره و بیان کرد: حسابرسی و کنترل های داخلی احصا شده و بر روی حسابرسی فنی متمرکز شده ایم. همچنین تفاهم‌نامه ای با سایپا برای دریافت مطالبات منعقد شده است، با مدیریت بانک مسکن برای دریافت مطالبات مسکن مهر نیز هماهنگی هایی صورت گرفته است.

مدیرعامل بیمه آسیا در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل کارگروه بیمه زندگی در این شرکت با توجه به اهمیت بیمه عمر و پس انداز خبرداد و افزود: در حال حاضر 4 الی 5 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیم عمر در این شرکت قرار دارند که این سهم می تواند به 55 میلیون نفر افزایش یابد.

کاردگر نسبت خسارت 6 ماهه ابتدای سال جاری صنعت بیمه را 51 درصد و نسبت  خسارت این شرکت در این مدت را 53 درصد اعلام کرد و افزود: همچنین رشد صنعت بیمه در مدت مذکور 26 درصد بوده است و سهم بیمه آسیا 12.3 درصد. در عین حال سهم بیمه آسیا در کیک صنعت بیمه 6.3 درصد بوده است.

وی افزود: این در حالی است که بر اساس آمار عملکرد 9 ماهه نسبت خسارت صنعت بیمه 55 درصد و نسبت خسارت بیمه آسیا 55.2 درصد بوده است، همچنین رشد ما در این مدت از 12.3 درصد به 17.3 درصد افزایش یافت. همچنین سهم بیمه آسیا در کیک بیمه در مدت 9 ماهه ابتدای امسال به 9.5 درصد افزایش یافت.

مدیرعامل بیمه آسیا از انعقاد تفاهم نامه با مخابرات و بانک مهر اقتصاد خبرداد و افزود: همچنین با مترو تهران به زودی قراردادی را منعقد خواهیم کرد که ارزش آن حدود 40 میلیارد تومان برآورد می شود. شفاف سازی پرونده های حقوقی شرکت نیز در دستور کار قرار دارد.

وی حفظ ذخایر به ویژه سهم بیمه های زندگی و افزایش توانگری مالی شرکت را بسیار مهم دانست و با اشاره به اینکه بخش بزرگی از پرتفوی این شرکت مربوط به شخص ثالث است، افزود: نسبت خسارت در این بخش در 10 ماهه ابتدای امسال 63 درصد و نرخ رشد حق بیمه آن 8 درصد است، اما تعداد بیمه نامه های شخص ثالث منفی است.

کاردگر ادامه داد: با وجود اینکه در سندیکای بیمه توافقی در مورد عدم ارائه تخفیف در بخش بیمه شخص ثالث صورت گرفته است اما برخی از شرکت های بیمه نسبت به این کار اقدام می کنند و سهم بازار سایر شرکتها را می گیرند و همین امر باعث کاهش سهم ما در این بخش شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  7  =  1