بانک مسکن بدهی غیرشفاف و بلاتکلیف ندارد

مدیر امور مالی بانک مسکن با بیان اینکه بازپرداخت 20ساله تسهیلات مسکن مهر ابلاغ شده است، گفت: بانک مسکن برای پروژه مسکن مهر تاکنون بیش از 414 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،حجت‌الله مهدیان در پاسخ به این سؤال که آیا پرداخت تسهیلات مسکن مهر متوقف شده است، به مهر گفت: پرداخت تسهیلات مسکن مهر متوقف نشده و ادامه دارد.

وی افزود: تاکنون برای کل پروژه مسکن مهر بیش از 414 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر امور مالی بانک مسکن با اشاره به اینکه سقف تسهیلات مسکن مهر از 480 هزار میلیارد ریال به 500هزار میلیارد ریال افزایش یافته، اظهار داشت: تفاوت پرداخت 414 هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن مهر تا 500 هزار میلیارد ریال، حدود 85 تا 86 هزار میلیارد ریال خواهد بود که مابقی نیز پرداخت خواهد شد.

*بدهی غیر شفاف به بانک مرکزی نداریم
مهدیان در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود، بانک مسکن به بانک مرکزی بدهکار است، تاکید کرد: خوشبختانه در حال حاضر بانک مسکن هیچ بدهی غیر شفاف و بلاتکلیفی به بانک مرکزی ندارد.

مدیر امور مالی بانک مسکن ادامه داد: تمامی بدهی بانک مسکن بابت مسکن مهر به خط اعتباری و تا مدت مشخص 20 ساله تبدیل شده است.
به گفته وی، در مصوبه شورای پول و اعتبار همچنین به بانک مسکن اجازه داده شد، با تنفس سه ساله بازپرداخت اقساط خود را آغاز کند.

مهدیان ادامه داد: بنابراین در این 3 سال هم قرار است که بانک مسکن همان 86 هزار میلیارد ریال را از محل اقساط وصولی مسکن مهر تامین اعتبار و پروژه مسکن مهر را تکمیل کند.

مدیر امور مالی بانک مسکن در پاسخ به این سؤال که آیا بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر که از 15 سال به 20 سال افزایش یافته، ابلاغ شده است، گفت: بازپرداخت مسکن مهر خوشبختانه از 15 سال به 20 سال افزایش یافته و این مصوبه ابلاغ هم شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  4  =