انچه که کاربران را از اینترنت بانک می ترساند

اگرچه طی سال های اخیر استقبال از اینترنت بانک به شکل چشم گیری افزایش پیدا کرده اما هنوز هم هستند افرادی که به دلیل ترس های متعدد که اغلبشان هم بی مورد است از این سیستم دوری می جویند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از جهان استفاده از اینترنت بانک دارای مزایای زیادی از جمله جلوگیری از اتلاف وقت است که به راحتی نمی توان از این مزایا گذشت . اما ترس هایی هم هست مثلا:

1. اینترنت بانک باعث گم شدن پول های من می شود
پدیده ای تحت عنوان تراکنش های ناموفق که بعضا در سیستم بانکداری الکترونیک رخ می دهد امری طبیعی است که هر از چند گاهی به وقوع می پیوندد . اما مطمئنا هیچ پولی در سیستم بانکداری الکترونیک گم نمی شود و از طریق شماره تراکنش،شماره حساب و حتی زمان انجام تراکنش می توان وضعیت پول را پیگیری کرد. اگر تراکنشی به هر دلیل با موفقیت انجام نشود پول حد اکثر ظرف مدت 72 ساعت به حساب شما برگشت خواهد خورد.

2. فرق اینترنت بانک و خرید آنلاین
اینترنت بانک خدمات متعددی از جمله صورتحساب، گردش مالی، انتقال وجه، خریدوفروش و… را فراهم می آورد بنابر این خدمات متعددی از سوی سیستم اینترنت بانک ها ارائه می شود درحالی که خرید آنلاین از طریق سایت ها و دروازه پرداخت بانک ها امکان پذیر است و این دو فرایند کاملا متمایزی دارند.

3. اینترنت بانک امن نیست
خطر همیشه در کمین است وقتی به شعبه بانک مراجعه می کنید و می خواهید پول های حسابتان را خارج کنید هر لحظه امکان این است که در طی مراحل خدای نکرده مورد سرقت مسلحانه و کیف زنی قرار بگیرید. خطر استفاده از اینترنت بانک به مراتب کمتر است . به شرط اینکه اصول ایمنی را رعایت کنید . مثلا از اینترنت مراکز عمومی وارد اینترنت بانکتان نشوید . موقع وارد کردن رمز از کیبورد مجازی استفاده کنید و رمزتان را به دقت مراقبت کنید.

4. استفاده از اینترنت بانک باعث می شود کنترل خودم بر پس انداز هایم را از دست بدهم
برخی به این تصور که چون پول مجازی را نمی شود دید ، باعث مصرف گرایی و خرج کردن بیش از اندازه پول می شود از استفاده از اینترنت بانک شانه خالی می کنند. این در حالیست که نگهداری از اموالمان چه مجازی و چه حقیقی اصلی است که در هرشرایطی باید رعایت شود.

5. کارمزد و اینترنت بانک
خیلی ها بر این عقیده اند که بانک ها به دلیل دریافت کارمزد بیشتر مردم را تشویق به استفاده ازبانکداری الکترونیک می کنند. این در حالیست که بانک ها نه تنها برای ارائه خدمات اینترنت بانک کارمزد نمی گیرند بلکه برای تشویق مردم به استفاده از این خدمات جوایز متعددی را هم در نظر گرفته اند.

6.کارمندان بانک در دسترس ترند
برخی به این تصور که صندوق داران و کارکنان شعب پاسخ بهتری به سوالات و ابهاماتشان می دهند به شعب مراجعه می کنند. این در حالیست که صندوقداران معمولا سرشان بسیار مشغول است و فرصت پاسخگویی به همه سوالات شما را ندارند در حالی که در سیستم آنلاین علاوه بر پاسخگویی و سیستم های متعدد پاسخگو راهنماهای خوبی برای کمک مشتریان طراحی کرده اند.

7. استفاده از اینترنت بانک سخت است
خیلی ها تصور می کنند فرایند استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک پیچیده و سخت است در حالی که در هر مرحله هشدار های امنیتی و نحوه استفاده به تشریح توضیح داده شده و همه به راحتی می توانند از خدمات این سیستم استفاده کنند.

8. متقاعد کردن دیگران سخت است
برخی بر این تصور اند که اگر وجوه را از طریق اینترنت انتقال دهند متقاعد کردن دریافت کنند ه وجه دشوار است این درحالی است که فعال شدن سیستم های پیام کوتاه و سایر خدمات بانکداری باعث شده مشتریان بلافاصله و از طرق مختلف با کوچکترین تغییرات و گردش حساهایشان به سرعت مطلع شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  64