طرح‌های تسنیم و مهر ماندگار اجرایی شدند

طرح‌های تسنیم و مهر ماندگار با هدف مدیریت و پیشگیری از ایجاد مطالبات معوق و تخفیف وجه التزام تسهیلات اعطایی توسط بانک مهر اقتصاد اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا حمید رضا نجف پور کردی – معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد –در تشریح ابعاد مختلف این طرح با بیان آثار و پیامدهای پدیده مطالبات معوقات در نظام پولی و بانکی کشور، گفت: در حال حاضر میزان مطالبات معوق بانکی در کشور حدود80 هزار میلیارد تومان است که رقم نگران کننده ای است و این موضوع اهمیت توجه جدی به ارائه طرح های پیشگیرانه را دو چندان می کند.

 

 

وی با بیان اینکه در این طرح به دنبال تحقق شعار پیشگیری بهتر از درمان است، هستیم، تصریح کرد: این موضوع در بانک به شعار اعتبار سنجی و پیگیری تبدیل شده و برنامه ریزی برای اجرایی شدن و ترویج آن از اولویت کاری معاونت اعتبارات است که با تلاش اداره مدیریت مطالبات این معاونت، طرح " تسنیم " که طرحی جامع برای ارزیابی متوازن مدیریت مطالبات و تجلیل از شعب موفق در حوزه مدیریت و پیشگیری از ایجاد مطالبات معوق است، در حال اجراست.

 

 

نجف پور ادامه داد: پیشگیری از ایجاد مطالبات یکی از راهبردهای اساسی این بانک در حوزه مدیریت مطالبات بوده و موضوع اعتبار سنجی و پیگیری های اولیه، نقش انکار ناپذیری در تحقق راهبرد فوق دارد لذا در طرح تسنیم از همکارانی که نقش بسزایی در افزایش بهره وری شعب بانک دارند قدردانی و تجلیل به عمل می آید.

 

 

وی خاطر نشان کرد: مکانیزم ارزیابی در این طرح به نحوی است که ابتدا میزان مطالباتی که شعب به دلیل عملکرد خود از بروز و ایجاد آن جلوگیری کرده‌اند با استفاده از مدل‌ها و تکنیک‌های استاندارد علمی محاسبه و پس از آن به نسبت میزان بهره وری و بازدهی ایجاد شده به افراد موثر و تاثیر گذار پاداش نقدی پرداخت و از زحمات آنان تجلیل می شود.

 

 

معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد عنوان کرد: در مرحله اول اجرای طرح تسنیم از کارکنان 157 شعبه در سراسر کشور تجلیل می شود.

 

 

وی همچنین در خصوص طرح مهر ماندگار اظهار کرد: در این طرح مشتریانی که به علل مختلف در پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی تاخیر کرده و مبالغی را تحت عنوان وجه التزام به بانک بدهکار هستند در صورت تسویه تسهیلات یا بروز رسانی اقساط معوق مطابق فرمول تعیین شده، حداکثر تا سقف 6% مشمول تخفیف وجه التزام میشوند .

 

 

نجف پور افزود: این طرح در دوره جدید با عنایت به شرایط اقتصادی کشور و مطابق با انتظارات مشتریان محترم بانک بهینه شده و مشتریان می توانند با مراجعه به یکی از 800 شعبه بانک ضمن کسب اطلاعات بیشتر از امتیازات آن نیز بهره مند شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

67  −    =  61