اوراق بهادار پوشش ریسک بورس منتشر می‌شود

مدیر عامل بیمه ایران از توزیع اوراق بهادار تبدیل ریسک‌های بیمه ای در بازار سرمایه خبر داد و گفت: در صورت رفع تحریم پول‌های بلوکه شده بیمه‌ها نیز به ایران بر می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، محمود امراللهی مدیر عامل بیمه ایران در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر در وزارت امور اقتصاد و دارایی برگزار شد، با اشاره به اینکه این شرکت بیمه‌ای 50 درصد پورت‌های کشور در صنعت بیمه را داراست اظهار داشت: افزایش ارائه کیفیت خدمات بیمه‌ای و همچنین توسعه بیمه زندگی جزء اهداف دوره جدید مدیریت است.

وی با بیان اینکه پتانسیل خوبی در کشور برای توسعه بیمه زندگی وجود دارد گفت:‌ 6 میلیون دارای بیمه زندگی در کشور هستند.

مدیر عامل بیمه ایران با اشاره به برنامه این شرکت برای حضور در بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه نقش بسزایی در جذب سرمایه های خرد و کلان دارد به همین منظور دنبال تعریف ابزارهای مالی و بیمه‌ای جدید در بازار سرمایه تحت عنوان تبدیل اوراق بهادار به ریسک‌های بیمه‌ای هستیم.

به گفته امراللهی بیمه ایران بنا دارد ریسک‌های بزرگی که سایر شرکت‌های بیمه از عهده آن بر نمی‌آیند را تحت کنسرسیوم قبول کند.

وی با بیان اینکه استانداردسازی خدمات بیمه‌ای به منظور ارائه خدمات سریع و متناسب به مردم از دیگر اهداف این شرکت است تصریح کرد: همچنین به دنبال طراحی ابزارهای جدید بیمه‌ای توسط تقاضاها و ریسک‌های موجود در بازار هستیم تا به عنوان نمونه ریسک نوسانات ناشی از ارز بیمه شود.

امراللهی تاکید کرد: چند سال در صندوق تامین خسارت‌های بدنی خدمت می‌کردم که در آن بر حسب وظیفه از نزدیک شاهد مشکلات مردم به ویژه قربانیان حوادث بودم. به همین منظور به بیمه ایران آمدم تا بتوانم با ارائه اطلاعات کامل و شفاف هنگام فروش بیمه‌نامه مردم را آگاه و در پرداخت خسارت سرعت را افزایش دهم.

وی درباره اظهارات مدیر عامل سابق بیمه ایران مبنی بر تاسیس بانک ایران گفت: از نظر قانونی برای تاسیس بانک با محدودیت‌هایی مواجه هستیم و به خاطر اینکه ما یک شرکت دولتی هستیم مجاز به تاسیس بانک نیستیم اما مطالعاتی درباره ضرورت تاسیس بانک توسط بیمه ایران انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه فرهنگیان در حال بازنگری در این شرکت بیمه است گفت: شروع بیمه آتی فرهنگیان اردیبهشت ماه خواهد بود هم اکنون دستور بازنگری برای پوشش بیمه‌ای را داده‌ایم.

وی درباره نقش تحریم‌ها در فعالیت صنعت بیمه اظهار داشت: تحریم موجب شده که در خدمات بیمه اتکایی و ارزیابی خسارت و همچنین در صدور کارت سبز محدودیت‌هایی داشته باشیم.

وی افزود: با لغو تحریم، وجوه بلوکه شده صنعت بیمه نزد شرکت‌های بیمه اتکایی در خارج از کشور آزاد خواهند شد.

وی درباره عملکرد بیمه ایران در 9 ماهه امسال گفت:‌ تا آذر ماه امسال 12 میلیون فقره بیمه‌نامه صادر شده است، همچنین 54 هزار میلیارد حق بیمه تولیدی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه 8 میلیون ریال خسارت بیمه‌ای در این مدت پرداخت شده است گفت:‌ 31 هزار میلیارد ریال پرداخت خسارت تا پایان آذرماه داشته‌ایم

مدیر عامل بیمه ایران با اعلام اینکه تا پایان سال صدور حق بیمه تولیدی بیش از 65 هزار میلیارد ریال خواهد شد گفت: با همکاری شرکت‌های بیمه و راهبری بیمه ایران 35 شرکت پتروشیمی تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفته‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  8