ایجاد ۱۴ میلیون شغل تا سال ۲۰۱۵ با فناوری رایانش ابری/لزوم بروز رسانی مقررات بانکی برای توسعه رایانش ابری

معاون سازمان فناوری اطلاعات:

معاون سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده تا سال 2015 حدود 14 میلیون شغل توسط رایانش ابری ایجاد می شود تاکید کرد: باید به ابعاد فرهنگی این فناوری نیز توجه شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،علی اصغر انصاری با اشاره به الزامات پرداختن به مقوله رایانش ابری گفت: الزامات توسعه رایانش ابری در سه سطح (کلان، میانی و خرد) تقسیم بندی می شود و نخستین نکته لزوم تدوین راهبرد و برنامه ملی توسعه بخشی در این حوزه است. براین اساس توسعه خدمات و صنایع با رویکرد بومی سازی محصولات و لزوم تدوین راهبرد با هدف کسب تسهیم بازارهای داخلی و بین‌المللی فعالان داخلی همراه با تحلیل رقبای خارجی و مزایای رقابت کشور در درجه اهمیت قرار می گیرد.

معاون توسعه و مدیریت شبکه سازمان فناوری اطلاعات ایران بروز رسانی مقررات بانکی،‌ بیمه، مالیات‌ و گمرک را با استفاده از فناوری اطلاعات راه حل مناسبی برشمرد که در سطح میانی این مقوله باید به آن توجه شود و گفت: حمایت از تجاری سازی ایده‌ها و ارائه تسهیلات لازم برای کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان در این بخش از جمله الزامات سطح خرد برای توسعه رایانش ابری است چرا که رایانش ابری زمینه کارآفرینی را فراهم کرده و حامی ایده‌ها محسوب می شود.

وی با اشاره به تنظیم بازار و مقررات برای ذی‌نفعان حوزه رایانش ابری تصریح کرد: یکی از معاونت های سازمان فناوری اطلاعات، رگولاتوری است که برای موضوع فناوری اطلاعات، مقررات را مصوب می کند اما مرجع تصویب همان کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است که اعضای آن از مجموعه‌های مختلف هستند.

انصاری با اشاره به برنامه های کشور برای مهاجرت به نسخه 6 آدرس های عددی اینترنت که از دو سال پیش برنامه راهبردی آن تصویب و ابلاغ شده، ‌گفت: در حال حاضر چنانچه شرکت ارتباطات زیرساخت به لحاظ تکنیکی آمادگی خود را فراهم کند به این سمت حرکت خواهیم کرد و در حال حاضر منتظر فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم برای تطابق با نسخه جدید از IP آدرس هستیم که شرکت ارتباطات زیرساخت باید آن را ابلاغ کند.

وی با بیان اینکه تمام مکانیزمهای گذر به آدرسهای جدید اینترنتی را مطالعه کرده و به یک مکانیزم گذر بومی رسیده ایم گفت: همزیستی بین نسخه 4 و 6 آدرسهای عددی اینترنتی در تمام دنیا وجود دارد ولی مساله امنیت در IP نسخه 6 برغم اینکه فضای آدرس دهی زیادی را فراهم می کند بیشتر است.

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران از  برگزاری همایش بین المللی مهاجرت به نسخه جدید آدرسهای عددی اینترنتی در ابتدای سال 93 خبر داد و گفت: از کشورهایی که تجربه خوبی در این زمینه دارند دعوت کردیم که نتایج این انتقال دانش و مطالعات خود را به این همایش ارائه دهند.

انصاری با بیان اینکه در چند ماه گذشته بسیاری از شرکتهای مطرح به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای حضور در بازار کشورمان به ما مراجعه کردند تاکید کرد: زمینه گفتگو فراهم است و اگر شرایط سیاسی کشور اجازه دهد می توانیم در این زمینه مذاکره کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =