مخالفت بانک مرکزی اروپا با پول پلاستیکی

بانک مرکزی اروپا با مخالفت برای چاپ پول پلاستیکی، اعلام کرد اسکناس‌های یورو کاغذی باقی خواهند ماند و این بانک روش‌های امنیتی جدیدی برای مبارزه با جعل به کار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا اسکناس‌های پلیمری برای نخستین بار از سوی استرالیا در سال 1988 مورد استفاده قرار گرفت و اکنون در بیش از 20 کشور در گردش هستند. انگلیس نیز قرار است از سال 2016 استفاده از اسکناس‌های پلیمری را آغاز کند و به این ترتیب بزرگ‌ترین اقتصادی خواهد بود که از این نوع اسکناس استفاده می‌کند اما بانک مرکزی اروپا همچنان به چاپ یورو از کاغذ ادامه خواهد داد.
ایو مرش، یکی از اعضای هیات مدیره بانک مرکزی اروپا در یک کنفرانس خبری که به معرفی اسکناس 10 یورویی جدید اختصاص داشت، اظهار کرد: این بانک اقدامات بانک مرکزی انگلیس و بانک‌های مرکزی دیگر در این باره را در نظر دارد و در حال بررسی تجارب آنها است. اما نتیجه مطالعات بانک مرکزی اروپا تاکنون، ادامه چاپ اسکناس به شکل فعلی بوده است.
بانک مرکزی اروپا چاپ اسکناس کاغذی را گزینه مقرون به صرفه‌تری می‌داند در حالیکه بانک مرکزی انگلیس برآورد کرده استفاده از اسکناس پلاستیکی، 100 میلیون پوند (164.85 میلیون دلار) در ظرف یک دهه برای این کشور صرفه جویی به همراه خواهد داشت.
شمار اسکناس‌های یوروی جعلی که بانک مرکزی اروپا در نیمه دوم سال 2013 از گردش خارج کرد، 11.4 درصد نسبت به نیمه اول این سال افزایش یافت و به 353 هزار قطعه رسید.
این بالاترین رقم کشف اسکناس جعلی از اواخر سال 2010 به این سو بوده است اما با توجه به در گردش بودن 15 میلیارد اسکناس یورو، این رقم از نظر درصد بسیار اندک محسوب می‌شود.
بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی اروپا اعلام کرده اسکناس 10 یورویی جدید کار جاعلان را دشوار خواهد کرد اما اسکناس‌های 20 و 50 یورویی همچنان اسکناس‌های محبوب‌ جاعلان باقی مانده و بیش از سه چهارم پول‌های جعلی شناسایی شده را تشکیل می‌دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  6