​برداشت غیرمجاز با ارسال نرم افزار سرقت اطلاعات

فردی که با سوءاستفاده از خط تلفن همراه دوستش و ارسال نرم افزار جاسوسی به ایمیل شهروندی اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی این شهروند کرده بود، توسط مأموران پلیس فتا خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: آقایی جوان با داشتن شکوائیه به این پلیس مراجعه و اعلام داشت فرد یا افرادی مبلغ هشت میلیون ریال از حساب وی به روش اینترنتی، برداشت کرده‌اند. 

وی در ادامه عنوان کرد: شاکی در اظهارات اولیه خود به دریافت ایمیلی ناشناس اشاره کرد که پس از باز کردن ایمیل متوجه مطلب خاصی نشده، اما با اولین خرید شارژ تلفن همراه متوجه کسر مبلغ فوق از حسابش شده است. 

این مقام انتظامی افزود: با توجه به اظهارات شاکی رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که در تحقیقات اولیه از شاکی مشخص شد، این فرد دارای حساب اینترنی فعال بوده و مورد نفوذ واقع شده است که در این رابطه کارشناسان این پلیس با اقدامات فنی خود، موفق به شناسایی یک خط تلفن همراه شدند که با شناسایی صاحب خط وی به این پلیس منتقل شد. 

وی در ادامه عنوان داشت: مظنون ضمن تکذیب هر گونه کلاهبرداری اینترنتی در فضای مجازی اعلام کرد بعد از خرید یک خط تلفن همراه، خط هدیه آن را به دوستم سپردم. 

وی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات متهم اصلی پرونده، 28 سال سن و ساکن کرج، شناسایی و با تهیه نیابت قضایی به مکان پلیس فتا منتقل شد که با دیدن شواهد لب به سخن گشود و اظهار داشت: با ارسال نرم افزار سرقت اطلاعات به شماره حساب و رمز دوم فرد شاکی دست پیدا کرده و با سوءاستفاده از خط تلفن همراه که به نام خودم نبود، اقدام به این عمل کردم. 

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی به شهروندان در خصوص استفاده از عملیات بانکداری اینترنتی توصیه کرد: قبل از انجام عملیات بانکی اینترنتی از صحت آدرس لینک‌ها و رعایت موارد ایمنی، مطمئن باشند تا مورد نفوذ واقع نشوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

61  −  57  =