شناسایی هکر صفحه اجتماعی یکی از شهروندان بیرجندی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی از شناسایی هکر صفحه شبکه اجتماعی یکی از شهروندان بیرجندی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه کرده و اعلام داشت قصد ورود به صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی را داشتم که متوجه تغییر رمز آن توسط فردی ناشناس شدم. 
وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی، پرونده مورد بررسی فنی قرار گرفت که با بررسی‌های فنی انجام گرفته مشخص شد، فردی اقدام به تغییر رمز ورود شاکی کرده و پس از آن با تغییر نام پروفایل به نامی مستهجن، اقدام به درج تصاویر مبتذل و مستهجن در صفحه شاکی کرده و با این اقدام سعی در بد نام کردن شاکی در شبکه اجتماعی می‌کند. 
این مقام انتظامی اظهار داشت: با انجام یک سری اقدامات سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا از ورود مجدد هکر به صفحه جلوگیری شد و در ادامه تحقیقات با توجه به این که هکر اقدام به تعویض ایمیل در پروفایل شاکی کرد، آدرس و مشخصات هکر شناسایی و شاکی به منظور شناسایی متهم به پلیس فتا احضار شد. 
رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی بیان داشت: شاکی پرونده اعلام داشت در یکی از چت روم‌ها با متهم آشنا شده است و متهم قصد ازدواج با وی را داشته و شاکی مبلغ 2000000 ریال نیز به متهم بابت خرید قرض داده است ولی به محض این که فرد هکر، وجوه را دریافت کرده ارتباطش را با وی قطع کرده است و هنگامی که قصد انتقام گرفتن از او را داشتم متوجه شدم صفحه‌ام هک شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  6