فکس کلاهبرداری با سربرگ وزارت صنعت +عکس

فرد یا افرادی با ارسال فکسی با سربرگ وزارت صنعت، معدن و تجارت و به بهانه پرداخت یارانه صنعت، اطلاعات بانکی افراد را درخواست می‌کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سرهنگ محمد مهدی کاکوان با بیان اینکه چندی پیش فکس و ایمیلی به مدیران عامل کارخانه و شرکت‌های بخش خصوصی ارسال شد، گفت: محتوای این ایمیل یا فکس در مورد آماده‌سازی زیرساخت‌های «پرداخت یارانه صنعت» بود که این ایمیل با سربرگ وزارت صنعت، معدن و تجارت و با آرم سازمان توسعه تجارت ایران به صاحبان کارخانه‌ها ارسال شده است.

وی با بیان اینکه این فکس با عنوان «محرمانه» و «خیلی فوری» به دفتر این افراد ارسال شده است، گفت: در این فکس آمده است که پیرو دستور مقام عالی وزارت مبنی بر جمع آوری اطلاعات صنعتگران به منظور آماده‌سازی زیرساخت‌های «پرداخت یارانه صنعت» لازم است اطلاعات درخواستی طبق جدول در اسرع وقت ارسال شود.

کاکوان با بیان اینکه در این فکس یا ایمیل دریافتی علاوه بر اطلاعات شناسنامه‌ای، اطلاعات بانکی صاحبان مشاغل را نیز خواسته بود، گفت: جالب است که در لیست اطلاعات بانکی علاوه بر شماره حساب و بانک عامل، رمز دوم کارت، کد CV2 و تاریخ انقضای کارت مدیرعامل و سرمایه‌گذار درخواست شده بود و با این بهانه که کدهای امنیتی پس از حصول اطمینان، تغییر داده می‌شود، از افراد خواسته بودند که این اطلاعات به سرعت برای آنان ارسال شود.

رییس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه با بررسی‌های به عمل آمده، این فکس و ایمیل تکذیب می‌شود، گفت: با استعلامات صورت گرفته، مشخص شد که این شیوه جدید کلاهبرداران برای سرقت اموال افراد است.

وی با بیان اینکه به صاحبان مشاغل هشدار داده می‌شود که از جوابگویی این گونه ایمیل‌ها و فکس‌ها خودداری کنند، گفت: جای سئوال است که اگر قرار است وزارت مربوطه نسبت به پرداخت یارانه‌ای اقدام کند، چرا باید شماره کارت، رمز دوم، کد CV2 و … اخذ شود و از صاحبان مشاغل درخواست می‌شود نسبت به انعکاس این گونه اخبار به پلیس اقدام کنند.
 

border=0

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

95  −    =  88