حمله مرد روانی به دو بانک در شمال تهران

تحقیقات پلیس درباره مردی که با استفاده از یک سلاح قلابی و یک گالن بنزین به دو بانک در شمال پایتخت حمله کرده و تعدادی از مشتریان را برای دقایقی به گروگان گرفته بود نشان داد این مرد از مشکلات شدید روحی رنج می‌برد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،ظهر دیروز (یکشنبه) شهروندانی که به بانکی دولتی در خیابان مقدس اردبیلی مراجعه کرده بودند با صحنه وحشتناکی روبه‌رو شدند.

مردی جوان در حالی که یک کلت کمری در یک دست و یک گالن بنزین در دست دیگرش بود وارد بانک شد و در یک چشم به‌هم زدن آرامش آنجا را برهم زد. او که خشمگین بود با داد و فریاد شروع به تهدید افراد حاضر در بانک کرد و گفت که اگر فورا آنجا را ترک نکنند آنها را می‌کشد.

در لحظات اولیه هنوز ابعاد اقدام این مرد مشخص نبود. هیچ‌کس نمی‌دانست انگیزه اصلی او چیست و همدستان احتمالی او چه کسانی هستند. در حالی که تهدید‌های این مرد جوان بانک را بر هم ریخته بود کارمندان بانک بدون آنکه زنگ خطر را به صدا در بیاورند برای نجات جان‌شان از بانک خارج شدند.

این در حالی بود که مرد مهاجم مانع خروج چند نفر از مشتریان بانک شده بود. دقایقی از حضور این مرد در بانک می‌گذشت و خبری از پلیس نبود. ثانیه‌ها برای مشتریان بانک به کندی می‌گذشت.

هیچ کدام از آنها نمی‌دانستند چند لحظه بعد چه حادثه‌یی در انتظارشان است. مرد مهاجم هیچ خواسته‌یی نداشت و فقط کلت کمری را به سوی مردم می‌گرفت. بیشتر از 15 دقیقه از آغاز این حادثه گذشته بود که ناگهان او در گالن را باز کرد. مرد ظرف بنزین را روی زمین خالی کرد. دیگر همه باورشان شده بود که این مرد نیت شومی دارد. یک جرقه کافی بود تا بانک شعله‌ور شود.

اما مرد مسلح در اقدامی غیرمنتظره به سوی در بانک دوید و از آنجا خارج شد. هیچ کس دلیل این کار را نمی‌دانست. او دوان دوان خودش را به آن سوی خیابان رساند. می‌خواست وارد بانک دیگری شود اما مامور امنیتی بانک مانعش شد.

با گذشت حدود 20 دقیقه از حمله این مرد به بانک سرانجام ماموران گشت انتظامی تهران بزرگ به محل حادثه رسیدند و متهم را در حالی که قصد داشت با آنها درگیر شود با شلیک تیر هوایی خلع‌سلاح و دستگیر کردند.

سرگرد جواد یاسینی، رییس کلانتری 163 ولنجک با اعلام این خبر گفت: پس از دستگیری متهم به‌نام قادر معلوم شد اسلحه او یک فندک است.

بنا به گفته رییس کلانتری ولنجک هنوز انگیزه اصلی این مرد از حمله به دو بانک به درستی مشخص نشده اما بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد او دچار مشکلات شدید روانی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  ⁄    =  12