دیواندری نیامده تغییرات در بانک پارسیان را کلید زد

تودیع معارفه مدیرعامل انجام شد:

لازم است عملیات بانکی چابک و به روز داشته باشیم و حرکتی جلوتر از رقبا را در پیش بگیریم. بنابراین با تغییر اندکی در خدمات بانکی و حوزه سرمایه‌گذاری سرنوشت مشتریان و کارکنان تغییرات رو به مثبتی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل بانک پارسیان با حضور مدیرعامل سابق این بانک و همچنین اعضای هیات مدیره و جمع کثیری از مدیران و معاونان این بانک امروز صبح در ساختمان مرکزی بانک پارسیان برگزار شد.

 

در این جلسه دیواندری – مدیرعامل جدید بانک – با اشاره به تحریم‌های انجام گرفته از سوی دشمنان گفت: با وجود آن که به دلیل تحریم‌ها میزان فروش نفت ما کاهش یافته اما از همین میزان یک میلیون بشکه نفت که صورت می‌گیرد 50 درصد ارزش افزوده کشور ژاپن را کسب می‌کنیم و این کشور برای آن که بتواند این میزان را جبران کند باید 350 میلیارد دلار کالا صادر کند.

 

وی افزود: همچنین ما سالانه 90 هزار میلیارد تومان یارانه انرژی پرداخت می‌کنیم که این میزان 50 درصد ارزش افزوده کشور چین است . حال اگر بخواهیم این یارانه به اقتصاد کشور برگردد لازم است که هر خانواده یک میلیون و 300 هزار تومان که از مصرف حامل‌های انرژی استفاده می‌کنند به کشور برگردانند.

 

وی گفت: در صورتی که قطار هدفمندی یارانه در ریل اصلی خود قرار گیرد و همچنین نقدینگی کشور 1.3 درصد افزایش یابد و درآمدهای خانواده‌ها افزایش داشته باشد یک فرصت استثنایی برای بانک‌ها به وجود می‌آید.

 

وی گفت: این فرصت تاریخی برای بانک پارسیان در راهست بنابراین باید خود را مجهز کنیم و یکی از این کارها تجهیز و بسترسازی لازم همزمان با تحول اقتصادی در کشور است چرا که با برداشته شدن تحریم‌ها و همچنین اتفاقاتی که در بورس به وجود آ‌مده تحول اقتصادی در کشور خواهیم داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: کشور ما در10 سال گذشته دومین کشوری بوده است که تورم بالایی داشته است و در دو سال گذشته این تورم رشد زیادی داشت. البته استراتژی دولت جدید مهار تورم است و در ماه‌های اخیر نیز شاهد کاهش آن بوده‌ایم البته در کنار آن رکود تورمی نیز به وجود آمده که چاره‌اش نقدینگی و بالا بردن قدرت خرید است.

 

وی با بیان این که برای تبدیل شدن بانک پارسیان به دومین بانک کشور نیازمند افزایش شعبه و نیرو نیستیم بلکه لازم است با تلاش هوشمندانه نقش موثری در این زمینه ایفا کنیم و برنامه‌ی توسعه بانک را بسیار با تدبیر جلو ببریم که به برند بانک پارسیان لطمه وارد نشود.

 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیشترین نقدینگی به سمت طلا، ارز و مسکن بوده است گفت: در حال حاضر در این سه حوزه توقف به وجود آمده و در حوزه‌های سپرده‌گذاری بانکی و بورس متحول شده‌اند که این امری مستتر و باید بتوانیم به خوبی از این فرصت استفاده کنیم.

 

وی تصریح کرد: با روش‌های گذشته نمی‌توان شاخص موفقیت را به دست آورد ضمن آن که آنچه نظام بانکی کشور از آن رنج می‌برد توقع بیش از حد کارآفرینان و همچنین مطالبات معوق بالا و هزینه عملیاتی بالا است و از سوی دیگر سود سپرده‌ها را نیز نمی‌توان کم کرد بنابراین لازم است مدل‌های خود را تغییر دهیم و نظام بانکی را به سمتی حرکت دهیم که حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تر به اقتصاد کشور کمک کند و امیدواریم مسوولان و دولت این همراهی را با نظام بانکی داشته باشند تا بتوانند نقش موثری در اقتصاد ایفا کنند.

 

وی با بیان این که رقبای خارجی در انتظار ورود به کشور ما هستند، گفت: در حال حاضر مردم کشور ما نسبت به ماهیت پول و کارکرد آن آگاه تر شده‌اند به گونه‌ای که در بیشتر مواقع از تغییرات پولی زودتر مطلع می‌شوند و همین امر مسوولیت بانک‌ها را بیشتر می‌کند.

 

وی با بیان این که رقابت بانکی بسیار شدید شده و شدیدتر هم خواهد شد گفت: برخی از بانک‌ها از منافعی که هزینه‌های آنها را تامین نمی‌کند برای از دست دادن آنها وارد مسابقه شده‌اند که این عاقبت خوشی ندارد و باید مراقب باشیم که ما در این دور منفی قرار نگیریم و راهی را ادامه دهیم که همیشه سربلند باشیم چرا که این روش بانکداری پایدار را به وجود نمی‌آورد.

 

وی با بیان این که برای بانک‌ها هزینه خرید املاک و تجهیز شعب بالا رفته در حالی که ماهیت خدمات آنها ارزش بالاتری پیدا نکرده است، گفت: این گونه نیست که اگر در جای بهتری شعبه داشته باشیم خدمات‌دهی نیز بالا خواهد رفت. بنابراین لازم است در بانک پارسیان مدل‌های جدید تجاری را بررسی کنیم و با کارهای هوشمندانه به دنبال راهکارهایی باشیم که سود بالا و زحمت کمتری دارند تا بتوانیم پیشتازی بانک پارسیان را که مدیران قبلی آن در آن نقش داشته‌اند همچنان داشته باشیم .

 

وی افزود: سود پرداختی به سپرده‌ها و همچنین مطالبات معوق موجب شده حاشیه سود بانک کاهش یابد بنابراین لازم است به گونه‌ای ترکیب درآمدی تغییر کند و به حوزه‌های شرکتی و سرمایه‌گذاری توجه بیشتری داشته باشیم که خوشبختانه در بانک پارسیان این امر صورت گرفته و بسترهای آن وجود دارد و باید ادامه پیدا کند.

 

وی تاکید کرد : باید به دنبال بانکی باشیم که نبض نوآوری کسب و کار در آن بتپد. این کار چند الزام دارد که از جمله آنها داشتن نیروی انسانی دانشی، توانمند و جوان است. همچنین نوآوری در محصولات و خدمات و داشتن ویترینی غنی از این خدمات تا هیچ کس از این بانک دست خالی بیرون نرود.

 

وی افزود: همچنین لازم است عملیات بانکی چابک و به روز داشته باشیم و حرکتی جلوتر از رقبا را در پیش بگیریم. البته بانک پارسیان به عنوان یک برند خوشنام از نیروهای انسانی جوان و لایق استفاده کرده و توانسته به خوبی این روند را پیش ببرد. بنابراین با تغییر اندکی در خدمات بانکی و حوزه سرمایه‌گذاری سرنوشت مشتریان و کارکنان نیز تغییرات رو به مثبتی خواهد داشت.

 

مشکلات اساسی داشتیم

مدیر عامل سابق بانک پارسیان نیز در این جلسه با اشاره به روند فعالیت در بانک پارسیان اظهار کرد: بعد از اتفاقاتی که در سال 85 برای بانک پارسیان افتاد و همچنین اعلام عدم صلاحیت مدیرعامل و رییس هیات مدیره این بانک و گذشت نزدیک شش ماه از فعالیت بانک بدون مدیرعامل و با حضور سرپرست، بنده به عنوان مدیرعامل دعوت به همکاری شدم.

علی سلیمانی گفت: در زمان تحویل بانک پارسیان و بنده چند مشکل اساسی وجود داشت یکی آن که این بانک متهم به عدم شفافیت و صداقت در بیان آمارها و اطلاعات بود و همچنین در بورس نیز سهام بانک از 800 تومان به 120 تومان کاهش یافته بود و سهامداران خرد و کلان بسیار عصبانی و نگران بودند. در مطبوعات نیز بانک پارسیان ابزار تسویه حساب‌های سیاسی شده بود و از سوی دیگر نیز حدود 5 مشتری اول بانک نیمی از تسهیلات بانک را در اختیار داشتند که این خطر بزرگی برای بانک محسوب می‌شد.

وی افزود: بنابراین در اولین گام شفاف‌سازی و اعتمادسازی با بانک مرکزی را پیش گرفتیم و این اعتماد بعد از حدود هشت ماه برگشت و دیگر به بانک پارسیان به چشم یک بانک غیر معتمد نگاه نمی‌شد و بانک مرکزی همراهی و همدلی خوبی را با این بانک انجام داد. همچنین سهام بانک پارسیان امروز به حدود 500 تومان رسیده و رشد خوبی کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که روند مثبت بانک پارسیان با حضور مدیرعامل جدید ادامه پیدا کند.

بنابراین گزارش در این جلسه سلیمانی امیری رییس هیات مدیره بانک پارسیان نیز در سخنانی به آمارها و ارقام رو به رشد بانک پارسیان اشاره کرد و گفت: این بانک توانست رقابت سالم و پیش رونده‌ای را برای بانک‌های دیگر ایجاد کند به گونه‌ای که بانک‌های دولتی و دیگر بانک‌های خصوصی از این تحول استفاده کرده و روند کاری خود را تغییر دادند.

وی با اشاره به مشکلات ارزی و اقتصادی و همچنین میزان نقدینگی در کشور اظهار کرد: انتظار سپرده‌گذاران در سالهای اخیر گرفتن سود بیشتر از بانک‌ها بود و بانک مرکزی نیز با بسته‌های سیاستی می‌خواست نرخ‌ها را پایین نگه دارد البته این مشکلات برای بانک‌های دیگر هم وجود داشت اما بانک پارسیان توانست در این زمینه موفق باشد.

وی به افزایش سه برابری تعداد سپرده‌ها، رشد سه و نیم برابری جمع درآمدهای بانک و رشد 4.3 برابری مجموعه دارایی‌های بانک به رقم 50.400 میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: همچنین ما رشد 3.8 برابری در سود عملیات بانکی، رشد چهار برابری در سود خالص بانک و رشد 4.2 برابری سپرده‌ها و 3.5 برابری مجموعه تسهیلات را داشته‌ایم در کنار آن در حال حاضر بانک پارسیان 293 شعبه و 4207 نفر کارمند دارند و توانسته در داخل کشور رتبه هفتم بانک و در خارج از کشور نیز رتبه پنجم تا هشتم را در بین بانک‌های اسلامی برتر دنیا کسب کند.

در این جلسه فتانت عضو سابق هیات مدیره بانک پارسیان که اکنون عضو هیات مدیره بانک ملی شده است نیز به پشت تریبون رفت و با ارائه آماری از روند رشد بانک پارسیان گفت: ارزش سهام بانک پارسیان 800 میلیارد تومان بوده که اکنون به شش هزار و 500 میلیارد تومان افزایش یافته است که این حاصل عملکرد گروه پارسیان و بانک پارسیان درهفت سال اخیر را نشان می‌دهد که یک رشد هشت برابری را تجربه کرده و این نشان می‌دهد که این بانک در هفت سال اخیر هر سال 100 درصد بازده داشته است و همین امر اعتماد مردم به بانک پارسیان را نشان خواهد داد.

 در پایان این نشست هدایایی از سوی معاونان و مدیران بانک پارسیان به علی سلیمانی شایسته و همچنین فتانت تقدیم شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. مهرنوش می گوید

    دکتر سلام، شما را به خدا توی بانک پارسیانم شرکت شرخری تاسیس نکنی!طی چند سال گذشته و افزایش معوقات بانکی که البته دلایل خاص خود را دارد، به ناگه تعدادی شرکت نوظهور تحت عنوان وصول کنندگان معوقات بانکی قارچ گونه متولد و فعالیت خود را آرام آرام و بی سر و صدا آغاز کردند. در ابتدای کار نیات و هدف اصلی این شرکتها برهمگان پوشیده و کاملاً مخفی بود تا اینکه رفته رفته چهره واقعی خود را نمایان و اهداف پلید آنان بر صاحب نظران اقتصادی هویدا شد و همگان متوجه شدند که اینان گرگهایی هستند که در قالب میش به جان و مال مردم افتاده و هر بلائی را که خود صلاح میدانند جهت وصول طلب بانکها بر سر بدهکاران آنها درمی آورند، در اصل شرخرهای مدرنی هستند که بشکل حقوقی و مثلاً با مجوز فعالیت میکنند.شاید مسئولین ارشد نظام و برخی از مدیران عامل بانکها و مؤسسات مالی از این وضعیت و نحوه اعمال و رفتار شرکتهای شرخر بی اطلاع میباشند ولیکن عدم اطلاع ایشان نمیتواند این مسائل را توجیه کند فلذا از جناب آقای سیف ریاست محترم بانک مرکزی بعنوان سیاستگذار و ناظر فعالیتهای پولی و بانکی کشور درخواست میکنم تا برای پیشبرد اهداف خود دنباله رو نظریه ماکیاولیسم نباشند و نگویند برای وصول مطالبات معوق، هدف وسیله را توجیه میکند لذا خواسته فعالان اقتصادی کشور براین است تا هرچه سریعتر جلوی این نوع کاسبی ها گرفته شده و آرامش بر فضای کسب و کار و همچنین زندگی خصوصی آنان برگردد و زمینه ای فراهم شود تا مردم و مسئولین ذیربط با احترام متقابل با یکدیگر برخورد نمایند

  2. الهه می گوید

    خانم مهرنوش که هزار بار با نام های جعلی دیگر اقدام به ارسال نظرهای مغرضانه کرده اید…بدانید که شرکت تامین اندیش پارسیان یکی از بهترین شرکت های احیا منابع مالی است که متعلق به بانک پارسیان می باشد.! اگر وامی می گیرید باید پس دهید…این یک اصل اسلامییست

  3. مهرنوش 2 می گوید

    سلام.اولاً خانم الهه از کجا فهمیدی که اسم من جعلیه؟لابد اسم خودت صحیحه! شرکت تأمین اندیش و یا هر شرکت دیگه، مهم اسمشون نیست، مهم عملکردشون است.برای جامعه و اصول اسلامی که شما از اون دم میزنید متاسفم که اونقدر درش بیکاری زیاد شده که شرخری و نزول خواری و … در اون به مثابه یک شغل شریف شده.کجای نظر بندهمغرضانه بود؟اینکه واقعیت رو گفتم؟فکر کنم شما هم یکی از کارمندان محترم یکی از شرکت های شرخر می باشید که بیان واقعیت ها به مزاجتون خوش نیومده.برید توبه کنید حتماً خدا قبول میکنه.با آرزوی احترام به ارزشهای قانونی و انسانی.مهرنوش از کرج

  4. سعید می گوید

    خانم مهرنوش ممنون از افشاگریتان.

  5. مقامی می گوید

    سلام، تشکیل شرکت های شرخری با هدف وصول مطالبات بانکها نبود؛ بلکه مدیران بانکها خودشان ذی نفع این شرکتها بوده و در آنها سمت مدیریتی دارند.از عملکرد خلاف این شرکتها حمایت کرده و بدون توجه به نوع و میزان و نحوه وصول مطالبات (که بعضاً بدون دخالت مأموران شرکتها و با تلاش کادر حقوقی بانکها و از طرق قانونی به نتیجه رسیده اند)کارمزد شرخری را تأیید و پرداخت می کنند.خیانت به کادر حقوقی و کم ارزش جلوه دادن عملکرد قانونی کارمندان دوایر حقوقی و کارمندان شعبه، تنها دست آورد این شرکتهای شرخری است. 🙂

  6. کارمند می گوید

    دکتر جون سلام.با تغییراتتون بانک ملت رو نابود کردید.ممنون.بمب اتم هم نمیتونست اینجوری نابودش کنه.

  7. بهبود می گوید

    سلام، از شرکتهای شرخری با نام مستعار شکایت کردیم اونوقت بانک محترم مرکزی بجای اینکه موضوع را پیگیری کنه عنوان داشت : بعلت نا معتبر بودن شماره تماس پیگیری ممکن نیست.کدام آدم عاقلی خود را با این شرکتهای شرخری در می اندازه؟ اونا که از همه رانت های موجود در ادارات مختلف برخورداند؟ بانک مرکزی شما باید به داد مردم برسی نه اینکه گوشت بدی دست گربهاینا درد دله ولی شما فقط می خواین اطلاعات شاکی بیچاره رو بدن به شرخرا؟!

  8. حسین مومنی نژاد می گوید

    بنده از مدیران بانک ملت هستم و تمامی فرمایشات فوق را تایید می نمایم. تاسیس شرکت شرخری طرح و اندیشه بهساز ملت آبروی این بانک مردمی را برده است.

  9. الهه می گوید

    حسین مومنی نژاد، سعید، مقامی، مهرنوش و بعضی جاها آذرنوش و… همه یک نام هستند که زنجیره وار اقدام به کامنت گذاری کرده و پس دادن حق الناس برای آن ها سخت آمده است….نون ما شرافت مندانه تر از کسانی است که نمی دانند و نمی فهمند که وام گرفته شده از حساب سایر مردم بوده است!

ارسال یک پاسخ

  +  7  =  14