فاز مطالعاتی پروژه رایانش ابری به اتمام رسید

فاز مطالعاتی پروژه تحقیقاتی رایانش ابری در مرکز تحقیقات مخابرات به اتمام رسید و قرار است برای اجرا به سازمان فناوری اطلاعات سپرده شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دکتر مهدی فسنقری معاون پژوهشکده فناوری اطلاعات از اتمام پروژه رایانش ابری " ارائه راهکار مهاجرت به سمت رایانش ابری (Cloud Computing) در مراکز داده استانی در مرکز تحقیقات مخابرات ایران خبر داد و گفت: طرح نهایی پروژه به منظور اجرا به سازمان فناوری اطلاعات سپرده می شود.

وی با بیان اینکه این پروژه تحقیقاتی از نظر قانونی و فنی استخراج و به پایان رسیده و طرح آن به طور کامل می تواند اجرا شود اظهار داشت: راهکارهای فنی و حقوقی مهاجرت مراکز داده استانی بر بستر رایانش ابری استخراج شده است.

فسنقری با تاکید بر اینکه رایانش ابری می‌تواند در بهره مندی از ظرفیت‌های مراکز داده‌ – دیتا سنترها- کمک بسزایی کند تصریح کرد: در صورتی که از امکاناتی که این فناوری در اختیار ما قرار می‌دهد بهره ببریم، می‌توانیم از تمام ظرفیت های مراکز داده‌های 30 دیتاسنتر استانی به طور کامل استفاده کنیم و منابع پردازشی و ذخیره‌سازی را با توجه به نیازهای استان‌ها تقسیم کنیم.

معاون پژوهشکده فناوری اطلاعات مرکز تحقیقات مخابرات ایران گفت: رایانش ابری می تواند سبب شود تمام مراکزداده دیتاسنترها به هم متصل شده و این ابر کمک می کند از تمام ظرفیت ها به میزان برابری به نسبت نیاز استان‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات استفاده شود و این‌گونه نخواهد بود که از یک مرکزداده دیتاسنتر با ظرفیت بالا و یک مرکزداده دیتاسنتر با ظرفیت کمتری بهره ببریم.

وی در خصوص برآورد هزینه و سرمایه مورد نیاز آن پروژه نیز خاطرنشان کرد: مدل اجرایی این پروژه استخراج شده اما هنوز طرح تحقیقاتی آن از نظر میزان سرمایه‌گذاری به‌صورت دقیق و کارشناسی بررسی نشده است./مهر
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ⁄    =  1