زمان مناسب برای خرید خانه

در چندماه اخیر قیمت مسکن بیش از پنج درصد کاهش داشته و روند رکودی خرید و فروش‌ها منجر به کاهش هزینه‌های ساخت و تکنولوزی صنعت ساختمان شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از جام نیوز؛ ابوالحسن میرعمادی – کارشناس مسکن – با اشاره به رکود بازار مصالح ساختمانی و تاثیر بر کاهش قیمت قیمت تمام شده خانه اظهار کرد: باید حباب قیمت مسکن تا زمان واقعی شدن قیمت‌ها ادامه یابد.

 

وی با اشاره به رکود چند ماهه اخیر بازار مسکن افزود: رکود ماه‌های اخیر منجر به کاهش قیمت مصالح ساختمان و برخی محصولات ساختمانی شد که ادامه این روند، قیمت تمام شده یک واحد مسکونی را کاهش می‌دهد.

 

میرعمادی تاکید کرد: بخشی از مصالح ساختمانی که وارداتی بودند و در شرایطی وارد نشد، باعث شد تا در کشور مونتاژ شوند.

 

این کارشناس با بیان اینکه تاسیسات 40 درصد از ساخت یک واحد مسکونی را شامل می‌شوند،‌ تصریح کرد: تاسیسات می‌تواند 10 تا 15 درصد از قیمت واحد مسکونی را افزایش یا کاهش دهد که در مدت اخیر با کاهش قیمت همراه بوده است.

 

وی با اشاره به کاهش قیمت تمام شده مسکن و عوامل موثر در این زمینه گفت: هزینه ساخت تنها یک سوم از قیمت مسکن را به خود اختصاص می‌دهد و مابقی مربوط به قیمت زمین و عوارض است.

 

به گفته این کارشناس باید قیمت زمین و مسکن به گونه‌ای کنترل شود تا هر سازنده‌ای سود قیمت ساخت و مخارج دیگر را از پول زمین تامین نکند که منجر به افزایش بی‌رویه قیمت‌ها شود.

 

میرعمادی با بیان اینکه در زمان نوسانات قیمت، در برخی مناطق قیمت مسکن به سه تا چهار برابر افزایش یافت و حال باید این قیمت‌ها به روال قبلی برگردندد.

 

وی افزود: همزمان با افزایش قیمت مسکن، قدرت خرید مردم افزایش نیافت و این امر منجر شد تا عده‌ای از این بابت سود ببرند و عده‌ای دیگر توان خرید را از دست دهند و از ابتدای امسال منجر به رکود قیمتی شد.

 

به گفته میرعمادی اکنون حباب مسکن در حال شکسته شدن است و باید علاوه بر کاهش قیمت مسکن، قدرت خرید مردم نیز افزایش یابد.

 

این کارشناس معتقد است: قیمت مسکن قدرت ثبات دارد و لازمه این تحقق، فرصت دادن به بازار است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

53  −    =  43